27 mars 2009

I väntan på Godot...nej, våren menar jag.


Pärlhyacinter har jag inte sett än...tyvärr

Eldkrasse finns i Stadsträdgården på sommaren. Har försökt med att nalla frön och så, men det har inte lyckats. Att få dem att gro, alltså, själva nalleriet var det inga problem med. Det är en perenn krasse, som kommer varje år.

Denna vettlösa vårtbitare anföll mig strax efter jag tagit bilden, han/hon hoppade upp på kameran så jag tappade den, haha! Kolla ögat! Den var helt galen!

Och lilla humlan var blyg...
Men just nu snöar det utav h-e, och blåser. Men SMHI lovar vårvärme till veckan, så det är väl bäst att krypa ner i soffan med herr Winslow och läsa vidare om Hundarnas våld. Och våldsamt är det, vill jag lova.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det ärdet enda man kan trösta sig medd nu,bilder på blommor mm,här har kommit ca20cm snö idag,men Ella gör att jag inte bryter ihop och flyttar till Cuba eller nåt,och skorna får vi nog ha som du säger om ett par månader,ha en bra kväll o kram.

Soffie sa...

så vackra bilder du visar idag!