19 december 2012

Mätt och belåten!

Igår var det dags för det årliga julbordsätandet med kulturföreningen August på Café August! Jag var hungrig och gick in för att äta köttbullar och prinskorv med liv och lust! Fast som nån sa...sånt äter man ju annars också. Joråsåatt...men det är liksom kombinationen av detta med nån ägghalva och lite grönkål och lite potatis och nån sås som gör att det blir gott! Sill gillar jag inte och inte heller rökta fiskar, men köttbullar och prinskorv räcker långt! 

Fruset vatten från hängrännan: 

Vårens program på August är i stort sett klart och entresittningen är bokad rätt långt fram i vår också. I slutet av januari börjar musiken på kullen igen..

Men än så är det långt till vår...
Fast den här snön på balkongen har smält bort! Det blev bortskottat en hel del också först...Nu är det nån minusgrad ute och det är väl helt ok. Cykla går det också att göra! 

Jag var och fick lite massage på stan häromdagen på ett ställe jag brukar gå till, men det var nog sista gången, för när jag låg där på magen och hon masserade ryggen så började hon att prata lite, jag trodde hon pratade med mig, men hon svarade i telefonen i en sån där öronlur! Men va fa...det gillade jag inte! Hon gick iväg och bokade nån tid också... Hmpf..

Har jag betalat för att få massage så ska det vara lugnt och trevligt. Sådäså! Så nu går jag nån annanstans hädanefter! 

8 kommentarer:

Ninni sa...

Gott med Julemat =)

Va sur jag hade blivit om massöret hade gjort så när jag betalt dyra pengar för massage.
Jag hade klagat och bara betalat hälften. När man går till ex på sats, är det mörkt doftljus och skön musik...härligt!

Kram kram

i stora drag sa...

Men då fick ni ju rätt rejält med snö ni också! Låter som samma väder som vi har nu, snö kvar och lite, lite kallt.

Det ser så himla mysigt ut på ditt café! Såg du att du fångat guldistappar?

hi hi Ja, jag hade ju inte räknat med fasaner i Kristianstad. Tur man har lilla väskkameran med sig!
Ha det gott! /Pia

söderjul sa...

Är det så en balkong ser ut på vintern???? Ojdå!

Nä fy så OTREVLIGT att svara i telefon och sen gå och boka en tid!
Det gör du rätt i att byta massör
och därmed har knåderskan förlorat en kund.
Så kan det gå när man inte är servicemainded!

mammakero sa...

Håller med dej! Har man bokat en massage gör man det mest för att få bli ompysslad ifred och i lugn och ro! Först prata i telefon och sen lämna en halvnaken vill jag inte betala för!
Idag var det glashalt på småvägarna och det tog tid att ta sej runt...

♥ Carina ♥ sa...

Men how rude!! Den massagen skulle du fått på extrapris ju!
Jo, våren känns långt bort men... vips så är den här med värmande strålar och fågelkvitter. *Längtar*
Kram

Gunnar sa...

Eftersom jag är vegetarian (äter fisk,mjölk ägg etc dock) så blir mitt julbordsätande nog motsatsen till ditt. Rökt fisk i olika varianter är nästan basen för mig.

soffie sa...

men fy vad dåligt av henne att göra så, å mums va gott att äta där ,jag äter ju aldrig julbord gillar inte grejen alls då mat åker ut å in flera gånger i rad :) kramen

Anonym sa...

Hej!!
Jag ska flytta snart och måste göra mig av med massa kläder, kolla! Toppar från 30 kr, klänningar från 50 kr!

MVH http://acbloppis.blogg.se/

PS: jätte fina bilder :D