02 december 2012

Mycket fylla nu...

...har det varit här! Ja, inte SÅN fylla nu då, utan jag har fyllt år. Jag fick några drick-saker dock. En fin mugg att dricka fin-te i, eller kaffe: 

och ett antal Orreforsglas från...tja, inte 1700-tal som jag hade önskat mig ;) men de är rätt gamla ändå, typ 70-tal eller nåt. Rödvinsglas alltså, vad annat...

För övrigt blommar min fina, fina hyacint nu:

Och själv sitter jag i campingstolen och tittar på teve på kvällarna och väntar på vår nya soffa! Den kommer i morgon...den gamla åkte till soffornas himmel i fredags! Så den som väntar på nåt gott...

För övrigt har jag suttit en hel del framför datorn och grejsat med jobbets nya hemsida. Den är långt ifrån klar, och man måste ju googla, googla, googla och leta för att hitta några användbara widgetar. Mycket står ju på engelska också, det går ju, men det är betydligt lättare om det står på svenska tycker jag. 

För övrigt övrigt är det otäckt väder, -11 i morse och soool! Hu! Jag som gillar när det är plusgrader och mulet och dimmigt ;) 

10 kommentarer:

mammakero sa...

Va! Har soffan äntligen nått himlen! Det har du ju pratat om länge om jag inte minns fel... Kul att äntligen få sitta i en ny soffa... Fast lagom insutten är alltid bäst!
Grattis i efterskott!
Här är det kallt så det förslår och massor av snö!

Unknown sa...

Takk for hilsen på bloggen min! Lørdag reiser jeg sydover og da blir det ingen bloggbesøk før i midten av januar. Ønsker deg en fin advent, god jul og et godt nytt år.

Mimmi sa...

Ha ha. Det ser ju lite mysigt ut ju ;)
Men jag förstår att det skall bli gott när den nya soffan kommer imorgon:)
kramizz:)

Gunnar sa...

Ja det där såg inte allt för bekvämt ut. Hoppas att nya soffan blir till belåtenhet.

Nette Cecilia sa...

Hoppas den nya soffan håller vad den lovar vad det gäller ankomsttid ibland går det ju över tiden på beräknad nedkomst ,kram nette

i stora drag sa...

Grattis, grattis i efterskott! Fin hyacint du har, fast nu blev jag ju lite nyfiken på dina Orreforsglas! Tänk om det är samma som jag har?

Så där hade vi också det i mellantiden, mellan vi gav bort en soffgrupp och väntade på nästa (som dröjde längre än utlovat!)
/Pia

soffie sa...

hoppas soffan kommer snart för så där kan du ju inte sitta såg väldigt obekvämt ut.. kramen

AnnaKK sa...

Spännande att få hem den nya soffan! :-) Du lägger väl upp bild på den ikväll!?

Jag fick syn på världens härligaste lilla soffa på julskyltningen igår. Var in i en ganska ny inredningsbutik, för första gången. Nu ska jag i och för sej inte ha nån ny soffa, men när det blir aktuellt (om 5-10 år???) så vet jag iallafall preci-i-i-i-is hur dan jag vill ha! :-D

Vad jag däremot INTE vill ha, är mer snö. Det har snöat nästan konstant i två dar nu. Tack och lov inte så stort så det har blivit flera decimeter, men en är det iallafall... Hu!

Ninni sa...

Hihi tur du har en campingstol åtminstone =)

det behöver ju inte vara 11 minus men gärna ligga runt fyra så där och så sol på det och lite snö så det blir ljust.

kram kram

i stora drag sa...

Ah, så du har också en sån mojäng! Jag kan bara göra hjärtan och stjärnor med min. :)
/Pia