01 mars 2013

Vårfluga!

Vårens första fluga! I alla fall första som jag sett...Nu vet jag ju inte om den blev blåmesmat direkt eller om den gick och la sig och somnade om....
Vädret idag har varit rätt soligt, men ack, så blåsigt! Så det har inte blivit någon promenad för mig idag. Jag har fått motion ändå, genom att skura väggarna i badrummet...och baka surdegsbröd. Nåja, det var ju inte så ansträngande, jag har ju en degblandare. Det mest ansträngande med den är att diska den! Och brödet, ja det blev sååå himla gott! 

I morgon ska jag dock gå ut. Tror jag. 

3 kommentarer:

södermars sa...

En marspromenad vore gott så jag ska gå till bibblan och låna en bok om dödahavsrullarna som är skriven av Cecilia Wassen.
Spännande!

Du får ta ut din cykel för vädring...och ta en promenix med den!????

Nya bananskal????

Ninni sa...

Vi såg en fluga vi med igår =)
Det var ju helt underbart ute igår trots blåst.
Jag satt med näsan mot solen länge länge!!

Ha en skön helg, kram

AnnaKK sa...

Ja, det måste kännas meningsfullt (NOT!) att ha sovit sej igenom en hel lång vinter - och sen är det första som händer när man äntligen får lite go sol på sej igen, att man bli uppäten av en fågel. 8-X Eller av en näbbmus... ;-)