24 mars 2012

Fladder, fladder...

Jag har ju inte sett så mycket fjärilar hittills (har inte hunnit leta) men på promenaden igår satt det ett par och kurtiserade på stenarna... Jag hade Casion med mig, den går att zooma in 12,5 gånger med, och det har jag gjort här. Det går om det är soligt så det blir bra skärpa, annars blir det lätt suddigt vid den zoomvidden.  
Jag tror att det är herr Nässelfjäril till vänster...jag vet inte hur man skiljer på könen. Någon som vet? 

Det underlättar ju när de pratar lite: 

Idag är det ganska soligt än så länge, själv ska jag gå på årsmöte! Tjohopp! 

3 kommentarer:

mammakero sa...

Idag såg jag för första gången att Nässelfjärilen har blå "prickar" i vingkanten! Fina fjärilsbilder du har!

Mimmi sa...

Det var jätte bra bilder :)
den bildstabilator som är på casio är tyvärr inte så bra så det är därför det gärna vill bli suddigt .. men annars så gillar jag den väldigt mycket .den får bra bilder ..som du skriver ,,i fint väder .
kramizz

soffie sa...

tjohooo har med sett fjärilar idag men de ville inte va med på bild:)