01 mars 2012

Bananer, bananer!

Bananmysteriet fortsätter! Det är första skalet på en lång tid nu...kanske har han/hon/den/det varit på semester...Men nu kan man börja spana igen...ska jag lyckas fånga själva slängaren på bild?? 

Morgonen bjöd på en fantastisk himmel, jag var nere i stan redan halv åtta, för jag skulle vara med på kulturfrukost på museet! God frukost och ett intressant litet föredrag bjöds det på. Sen var det bara att åka och öppna på jobbet. 

Isen börjar tappa greppet lite grand...

Idag har det varit en strålande blå himmel! Hm...vad skrev jag nu...jaja, fint väder i alla fall! 

4 kommentarer:

Mimmi sa...

Woow.. bild nummer två .. den var ju helt otrolig.
Det var då väldigt irriterande att man inte kan få en bild på den som slängar de bananskal där ;)
kramizz

AnnaKK sa...

Strilande grå himmel - det vet iallfall jag vad det är! ;-) Blev sån här i eftermiddags, nämligen. Fast regnet var inte riktigt regn, utan bara dugg - och det kan man stå ut med när det trots allt är första mars! :-D

När jag körde till jobbet i förmiddags blev jag bara tvungen (??) att stanna på en parkeringsficka utmed landsvägen. Något pucko hade ställt två mjölkpaket mitt på den!! Som jag så klart tog kort på! ;-)

mammakero sa...

Fina speglingar i isen av de färgstarka molnen! Det känns som isen satt starkt iår, för annars har snö och is smält samtidigt. Tjälen har gått ur många lervägar, men isen på Hornborgasjön ligger kvar...

Gunnar Deckare sa...

Kort nummer två är ju helt sjukt bra som Grynet skulle ha sagt.