31 mars 2012

Sommardrömmar

Igår blev det en cykeltur på några mil igen. Det låter mycket, men fram och tillbaka till stan är det 8 km, sen en tur till Café August på kvällen, dit är det 12 km tur och retur, då är jag uppe i två mil! Igår var Ewert Ljusberg där och underhöll publiken. Och är det nåt han är bra på så är det visor och anekdoter!

Och snart börjar utesäsongen där...eller inte riktigt än, men om Valborgsmässoafton blir varm och ickeblåsig, då är jag där!  

Om man tittar noga ser man huset spegla sig: 
Och jag med förresten ;)

Julrosorna har slagit ut: 

Och här lyckades jag fånga månen, Jupiter och Venus på samma bild! 

Att gömma sig för mig är inte så lätt...

Idag har det varit så himla blåsigt att jag inte har haft lust att gå utanför dörren! Istället har jag roat mig med att baka surdegslimpor och vaniljhorn! 

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Ja nog har det varit blåsigt.. och kallt.. fy sjutton.
Det blev ju bra bilder från igår ..bilden på Jupiter och de andra två tyckte jag var kanon bra :)
Det är med den nya Samsung jag fotar.. den har bättre bildstabilator och tar bra bilder även på full 18 zoom.. så jag är ganska nöjd.. det jag har att klaga på än så länge .det är jag ser mycket dåligt i skärmen när det 'r sol ute.
kramizz
ps .. och så var den billig ,, 990kr ;)

soffie sa...

otroligt läckra bilder.jag har följt venus å jupiter nu et tag å det är verkligen äftigt att se:) kramen

Gunnar sa...

Häftigt med speglingarna i fotona!
Idag är det tveksmat om det är cykelväder. Kan tänka mig att de tkan vara halt här och där.Åtminstone nu på förmiddagen.

Maria Thorbjörnsson sa...

Vi har väl ögon i nacken med..för inte vill vi missa något på våra fotorundor..;)..men att stoppa fötterna bland fiskar..never..räcker att det det kittlar på mina fötter..så hoppar jag högt..ha det..Maria

Ninni sa...

Mmmmm vilka fina bilder.

Oj va motion du får genom att cykla så mycket, jag äger inte ens en cykel=)

Iskallt idag med, usch

Ha en bra söndag, kram

Yvonne sa...

Testar bara