20 mars 2012

Kvällskvisten

Liten kvällspromenad fick det bli...ner till havet Vänern. Isen har gått upp ute på stora vattnet, längst inne vid land ligger den kvar och skvalpar lite håglöst. 
Fotot är något redigerat i Picasa kanske jag ska tillägga...

Men inte det här nedan! Det är helt naturellt..

Tappade vantar finns det gott om nu! Den här var rätt trasig..

Det här nedan är dock ingen vante utan en liten, liten socka...

Sen följde jag stigen hem. Jag såg inga fjärilar, men en sparvhök och en spillkråka. Dock inte tillsammans...

9 kommentarer:

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Yvonne !

Föredrar nog den naturella bilden.Klart den var fin den andra också som Du mixtrat med.

Mimmi fota sin första fjäril med en hand, det Du.Såg en baby-nässelfjäril 12 Mars.Satte sig på tallriset hade ingen mobil i handen.

Tror aldrig jag sett en sparvhök.
Spillkråka släkt med hackspetten väl ? Har jag heller inte sett i det fria.

det där blåa fältet som kommer fram hela tiden.Blir galen på´t.Det försvinner ju stup i ett, så jag får skriva om,

Tack för titten.

Kram Mi

mammakero sa...

Det var en jättefin bild du fick till genom att förstärka lite färger!

soffie sa...

å va vackert å vilket väder det blev,ska visst komma kanonvärme men det tror jag ej på förrns jag ser det:) kramen

Gunnar sa...

Fina bilde från Karlstad! I morgon åker jag till Karlstad och med lite tur kanske vi får besök av vårt nyfödda lilla barbarn. Så vi vill ha fortsatt vackert väder!

Gunnar sa...

Sparvhök såg jag vid vårt fågelbord för några år sen när den kom flackt dykande in och tog en svartmes.

AnnaKK sa...

Jag var helt inställd på att gå på promenad med kameran framåt kvällen idag, för ljuset är ju så mycket finare i kvällningen än mitt på dagen nu. Vårljuset är väldans hårt och platt - svårt att få motiven riktigt "levande" i det kring middagstid, tycker jag... Men nu har det så klart mulnat på rejält, och jag tror inte det blir nån mer sol här idag. Klart man kan gå på promenad ändå, men det är ju trevligare i solsken... <:-)

Mimmi sa...

Du fick tydligen en väldig fin promenad :) och fick se lite under turen ..att man inte kan få allt man ser på bild ..det gör ju inget .. man har ju fått sett det :)
kramizz

soffie sa...

blev inget IKEA den här veckan får ta det nästa vecka då jag ej har för mycket på agendan:) imorrn ska jag till ögonkliniken usch gillar ej det:( kramen

södergrön sa...

Sååååååååååå tjusigt ditt översta foto är!

Tänk om det är spillkråkan som knycker bananer....och släpper skalen på rälsen?

Äntligen börjar det knoppas.
Just nu är tulpaner uppkomna ur jorden ca 10 cm höga och med riktigt knubbiga blad. Mmmmmm!