23 mars 2012

Sommarvärme i mars?

Igår morse var det en alldeles, alldeles ljuvlig morgon att cykla ner till stan på. Tur att man är ute i god tid jämt, så man kan stanna och fota lite... 
Lite, lite is är det kvar vid kanterna på älven, och just denna iskant gillar änderna att stå på. Märkligt att de inte fryser om fötterna...

Storskrakarna stod oclså på kanten när jag stannade cykeln, men de kastade sig snart i vattnet och simmade bort. De ville inte vara med på bild tydligen...

Mitt i älven vid teatern finns nu en sandbank, älven är rätt låg än så länge, vi får väl se hur det blir när vårfloden kommer...

Och Gustaf Fröding har tydligen varit och handlat på bolaget! Undrar vad han har köpt...

Igår var det som sagt en mycket fin vårdag, och det verkar bli lika fint idag och jag är leeeedig! Fast först ska jag till tandläkaren...

3 kommentarer:

AnnaKK sa...

Igår blev det inte fint här förrän på eftermiddagen, men idag tror och hoppas jag att solen lyckas bränna igenom dimmolnen redan nu under förmiddagen. Jag ska nämligen också ut och cykla nu framöver - eventuellt redan idag (definitivt om solen är framme!), och första turen blir isåfall från cykelaffären och hem!! :-D

Vintips till helgen är aldrig fel. Synd att du inte tittade närmare på vad Fröding hade köpt. ;-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Äntligen kommer den tid vi väntat på..nu vill vi ut vareviga dag och med hjälp av våra kameror fota vartenda vårtecken som dyker upp..det blir så där härligt jäktigt att hinna med allt..så klara av tandläkaren och ge dej iväg och fota mer fantastiska vårtecken..ha det..Maria

Mimmi sa...

Det var jätte mysiga bilder som du får på dina cykel turer på morgonen :)
Jag tror det är något ganska stärkt han har köpt.. vad jag har hört så gillade han sånt..men hur han skall lyckas smaka på detta.. ja ,,det ...
kramizz