04 mars 2012

Myrstackare!

En liten tur tog jag idag ner till Göteborgsudden. Jag tog en tur med Casion och cykeln, för det är urtråkigt att gå tycker jag! Särskilt när man inte ser nåt roligt på vägen..

Väl nere var det fint, men kallt... 


Isen ligger kvar på Vänern.

Men stenarna börjar titta fram vid stranden!

Här nedan är Herr Björk och Fru Al förenade för evigt...

 Här har Fru Al fått kottar! Nej, hängen är det visst...

Och lite andra fina lila knoppar (vet inte vad det är för buske...)

Men det här är pors! Härligt att lukta på! 

Myr-stackarna alltså...de är verkligen stackare efter att gröngölingarna eller nån annan hackspett varit där och härjat i vinter. Men de brukar kunna bygga upp stacken riktigt bra! Byggsäsongen hade dock inte börjat när jag kollade...

Men de här två rackarna hade sett ut sin holk! Det ska bli spännande att följa dom i vår! ;)

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Ha ha.. ja .. det är inte lätt alla gångar...undra om herr och fru Al får smått?De två små rackare.. det skall bli kul att se vad det kan bli för något smått från dom?
Tur i alla fall att du inte hittade några fjärilar ;)
kramizz

♥ Carina ♥ sa...

Man förstår uttrycket "flitig som em myra" ;)
Haha, vad roligt det ska bli att få följa dom frackklädda filurerna :)
Kram kram

södervår sa...

Det knoppas, gu så gott!

På torsdag har jag + 25 grader varmt i Malaga...enligt väderprognos.
Mmmmmm

i stora drag sa...

Härlig vårspaning du varit på! Lite is kvar här hos oss också, men nu skulle det bli kallare i veckan igen!
Tack för din kommentar! Vet inte hur det ser ut i Bloglovin, kanske som Google reader?
/Pia

Peters bildmagi sa...

Vilka härliga vårbilder du levererar :-)

AnnaKK sa...

Jag tycker du ska montera in en webkamera i den där holken. 8-)

Siluettfotot på alkottarna gillar jag verkligen - annorlunda på nåt vis!? Alkottar är kanske inte det mest vanliga motivet, och speciellt inte på den sortens foton? :-)

Idag låg jag i sängen vid 05.00 och lyssnade på radionyheter. Efter dem stängde jag av, och sov i 1½ timme till. Mmmmm! :-D Tänker nog inte jobba förrän efter middag nångång idag. :-)

Gunnar sa...

Jag gillar fotot på trädäktenskapet!
Det måste ha blåst rejält om du har Pingviner i fågelholken.

soffie sa...

härliga bilder, men brrr det va kallt idag då vi kom hem!å vårtecken såg jag längs vägen svanar i orås å på nån åker vid Mellerud,härligt!!!!Men du nu måste vi minsann ses nåndag,kram

Tristan sa...

Jaja ingen sommerfugler enda ser jeg. Her er det bare snø og ..... i dag, sukk.