12 mars 2012

Vår! Vår! Vår!

Våååår! Klarälven håller på att gå upp. Jag var ute en lång stund på lunchen och gick omkring och letade fjärilar (jag och MIMMI har ju ett vad om vem som hittar den första fjärilen) men nere i stan ville de inte visa sig, det finns ju inte mycket blommor än där förstås...

Här nedan har det börjat släppa rejält i kanterna av isen. Det gick fort under dagen, på morgonen var det frost och jag var påklädd som en eskimå...

Och så cyklade jag hem mot solnedgången! På morgonen cyklar jag ju in i den, helt underbart att slippa trånga bussar med folk som luktar rök...

7 kommentarer:

Henry sa...

Hejsan!

Jättefina vårvinterbilder du fångat!

Ha en skön kväll!

mammakero sa...

Ja, det har verkligen varit en underbart vacker vårdag idag!

i stora drag sa...

Jag såg faktiskt en citronfjäril också idag!
Men den hann jag inte fota som jag gjorde med bina.
Fin den sista bilden är!
/Pia

soffie sa...

underbart väder idag jag tog med mej två tjejer ut och hade matte i vårsolen:) kramen

AnnaKK sa...

Jag har också spanat efter fjärilar, och igår hade jag nästan räknat med att nån skulle komma fram eftersom det var så pass varmt då (ca 15 grader). Men icke... Eller jag SÅG iallafall ingen! Och inte såg jag tranan heller - men jag HÖRDE den, så jag är nöjd så tills vidare iallafall. VÅ-Å-Å-ÅR!!! :-D

Gunnar sa...

Vackra vårbilder som du har tagit! Ja det är verkligen underbara dar. Jag tarmen sväng till stan idag. Kanske har älven gått upp då.

Kul att du gillade Aron Olnafors.

Mimmi sa...

Ja nu är våren här :) och jag kämpar på med att skriva med en hand ..och fota ...tyvärr så såg jag inte fjärilen idag..
härliga bilder från dig :)
hm .. att göra en smylis med en hand ..det är lite av en konst har jag nu märkt
kramizz