26 september 2012

Nyponpulver!

Nyponsoppa är gott! Men jag föredrar att köpa en påse istället för att göra själv...Ja, nu har jag aldrig provat att göra själv, men man ska väl plocka en massa nypon (aj, aj, aj) och torka, mala och sila...tror jag! Någon som gjort själv?

För övrigt är det torsdag i morgon och för mig innebär det att jag tar "helga". Jag är ju ledig fredagar...och det är skönt! Då sover jag länge går upp lika tidigt som vanligt och tvättar, sen tar jag dagen som den kommer, oftast läser jag en hel del. Just nu har jag avslutat den underbara boken om den märkliga cirkusen, och håller på med Mississippi, en bok om södern på 50-talet! 

Sen kanske man skulle gå på afterwork på stan...fast man inte har jobbat... ;) Sambon spelar i Kil både fredag och lördag... :(

 


Inga kommentarer: