14 maj 2013

Det är kallt!

 Ja, tolka det som ni vill! Kårt eller kort alltså ;) Men idag är det INTE skönt ute, trots att solen har visat sig en hel del så blåser det...och är runt 9 grader...och det är banne mig inte nåt väder att gå ut och njuta av naturen i! Nu har ju väderleksrapporterna lovat stigande temperaturer från torsdag och framåt...hoppas det stämmer nu. Och så får nån gärna stänga av den där stora fläkten som gör att det blåser...

Men visst är det fint i vår stadsträdgård: 





Lilla grodan äro lustig att se: 

Här börjar magnolian att tappa blommorna redan...fast en del blommar fortfarande, och många håller på att slå ut. 

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vackert ,Nette

soffie sa...

underbara bilder men fy tusan vart tog värmen vägen !blä för kyla...men snart är vi båda nere i Europa å då får vi hoppas att vädergudarna är med oss båda :)

Nonne sa...

Åh vilka underbara bilder! Riktigt värmande sommarkänsla trots att du haft det kallt. Lycka till i stolpjakten!

mammakero sa...

Ja som det blåser! Igår fick vi även hagelskurar mellan solglimtarna och regn som vräkte ner! Hela 5 grader i hagelskurarna...! 9 grader då solen var hemma! Rena rama aprilvädret!

AnnaKK sa...

Denna morgon känns det faktiskt som om den första riktiga sommardagen kan vara på G!? 8-) Jag var visserligen inte längre ut än på verandatrappan för nån timme sen, men jag tyckte verkligen att det fanns en mildhet och ljummenhet i luften då som inte har varit innan!? Och himlen är blå och solen skiner, så jag hoppas att känslan var rätt!! :-D

En sån där magnolia borde finnas i min trädgård... Så fina!!! Fast jag tror de är kinkiga med jorden!? Så det vore nog bättre att testa med ett japanskt körsbärsträd istället - ljuvliga de också!!!