16 maj 2013

Det är varmt!


får rubriken bli idag...för det är det! 22,8 grader just nu utanför fönstret. Fast det blåser nåt så erbarmligt så det känns inte så jätteskönt. MEN - det är bättre än att det är 12 grader och blåsigt. Var kommer all blåst ifrån egentligen? Det har susat på här i flera veckor nu...och ostliga och sydostliga vindar är det. Och min balkong ligger i öster. Vad händer då? Jo, det blåser in... Jag väntar på de nordvästliga vindarna (eller sydväst för all del) så det går att njuta lite på balkongen!

Nog gnällt, här är lite pics från Sandgrundsudden tidigare idag: 



Fina små björkar är det där ute nu! 

"Där björkarna susa sin milda sommarsång..." sjöng Jailbird Singers (minns ni dem?) 

5 kommentarer:

Nonne sa...

Otroligt fina bilder, särskilt nr3 som i mina ögon e helt magisk. Jag riktigt dras in i bilden och jag hoppas få se en pytteliten älva som gömt sig bakom 'stammarna'.

i stora drag sa...

Ormbunkar är fantastiskt fina när de slår ut! Björken, är det en Ornäsbjörk (tror jag att det heter?)
Har för mig att de har flikiga blad som denna.

Kameran är en Canon 600D och jag använder mest telet 70-300 (Tamron) har inget macro.
/Pia

Gunnar sa...

Härliga vårbilder, eller kanske tom sommarbilder nu när värmen är här.
Det blåste kraftigt i Årjäng igår men jag klagar inte för det behöver torka upp på vår väg.
Trevlig helg!

söder+28 sa...

Helt enkelt ljuvligt med värme!

Ormbunken är härlig!

Soffie sa...

Mmm hoppas det fortsätter ett tag den härvärmen,