18 januari 2009

Jag har fått spel...

Inspirerad av storvinnaren i Sydsverige tänkte jag att jag skulle spela på Lotto (för en gångs skull) och bli miljonär jag med. Väl framme vid speldisken, när jag fyllt i min kupong frågade damen bakom disken: "Ska du ha joker och lillan och storan och härsan och tvärsan och lilla vicke vire? Och ska du vara med på alla dragningar eller bara en eller ingen alls?" Nu var det rätt många år sedan jag lämnade in en lotto-kupong och då var det inte så här krångligt. Jag kände mig väldigt amatörmässig och stammade att jag ville bara bli miljonär på ett enkelt sätt, så en liten, liten dragning bara, tack...
Men jag fick min kupong och kunde igår konstatera att jag faktiskt hade tre rätt! Det tycker jag ser lovande ut! Om fyra veckor är det nog uppe i sju rätt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller tummarna!

Anonym sa...

här hålls alla tummar å tår,
jag spelar en stående rad på lotto 1 å 2 en femveckors å ibland vinner jag men det har hittills ej gett nån storvinst men vem vet...
jaså känner du min vän Carina?
å tack för länken va intressant,
kram

Anonym sa...

Ja det var så man skulle göra, köpa bingolotter sen starten med Loket. Vilken söt tant som kammade hem den nätta summan, det var hon värd. Jag tycker också det är krångligt med 20 frågor bara för att lämna in en liten pappersbit med lite siffror. Vart tredje år brukar jag lämna in så då är det väl dax igen. Du kan få vara med på min skänkardel när jag vinner den stora summan.
Må så gott.
Kramkram
12nov