29 januari 2009

Somewhere over the rainbow

Soffie här har haft besök av Jehovas vittnen, de har varit här och försökt värva mig också, men tyvärr är jag inte intresserad av att gå med i en sekt. Förresten så är (enligt vittnena) antalet medlemmar som får plats i himmelriket 144000 och den kvoten borde väl var uppfylld för länge sen?

Jag ser framför mig en kö till himmelriket ungefär som till krogen, man står och stampar och fryser, (det är kallt nog 10.000 meter upp i luften, -50 grader), någon vakt kanske kommer med kaffe, de skuffas längre bak, ropar: "släpp in mig, jag har väntat här länge nu!" Några släpps in, jag kommer närmare men när det blir min tur stängs dörren mitt framför näsan på mig och vakten säger: "Tyvärr, det där var den hundrafyrtiofjärdetusenden som släpptes in nu, så det är fullt!" och så hänger han ut en skylt som det står FULLSATT på. Snopet! Vad gör man då? Väntar på att någon blir utslängd så att man kanske får komma in i alla fall? Går någon annanstans? Går hem? Nej, jag tror inte att man kommer någonstans alls efter döden. Det är nog bara finito. Godnatt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

va bra inlägg,
jag tror inte heller man ska komma nån annanstans det är väl därför jag kan kalla mej Ateist!

Anonym sa...

Hoppas och tror att man kan få komma till den där platsen där bara allt det goda existerar och där det är lugnt och skönt så man kan lukta på blommorna (som Ferdinand) och bara få va. Snälla säj att det blir så. Det jag vill ta med mej är din blogg så jag får mej några goda skratt av allt det underbara du skriver för det vill jag inte missa.
Ha en skön helg
Kram
12nov

Yvonne sa...

Ja, OM det finns "nånstans ovan molnen" finns det säkert bredband där också...

Anonym sa...

Tack för du vill dela med dig din fina Blogg Yvonne :-)

Här kommer en text som passa ypperligt bra in på ditt inlägg:

There are only two things to worry about
Either you are well or you are sick
if you are well
Then there is nothing to worry about
But if you are sick there are two things to worry about
Either you get well or you will die
if you get well
Then there is nothing to worry about, if you will die
Then there are two things to worry about
Either you go up or down
If you go up then there is nothing to worry about
but if you go down you will be so busy shaking hands whit all your old
friends, you want have time to Worry