23 januari 2009

Snöar var ordet sa Bull...



Nej, se det snöar kan man uttrycka på olika sätt:
"NEJ! SE! DET SNÖAR!" (med panik i rösten)
"Nej, se, det snöar..." (när man inte behöver gå ut)
"Nej, SE, det SNÖAR!" (någon som man känner kallas för SE och hävdar att solen skiner)
"NEJ! SE! DET SNÖAR" (glatt utropat av ett snötroll som vill ut och åka pulka)

Själv brukar jag ha uttryck nr1 för det mesta, snö och vinterhatare som jag är. Snart blir det plusgrader igen och allt detta som kommer ner nu blir till slask på gator och torg. Finns det ingen Väderombudsman man kan klaga hos? VÄDO?

Jag spanar för fullt efter vårtecken, men har inte sett några än. Grannen under har en blåsippstuva som jag smygtittar på, men det är bara grön än. Jag köpte nya tulpaner till mig själv igår efter en monolog i affären "ska jag ha det här, nämen, inte ska jag...jo! det ska jag" och så fick jag tulpaner! Svenskodlade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för boktipset om män å kvinnor ska kolla efter den,
hoppas du får en bra helg ,
oj vad snö det kom idag men den är visst redan på väg bort,
må gott