17 januari 2009

Pip skrammel tuuuuut

Varför måste så många barnleksaker låta? Jag skulle bli galen om jag hade ett litet barn och den fick massor av leksaker som alla lät (på sitt sätt) TUT TUT, PLINGELINGELING, SQUIIIIIIK, osv. Allt måste tydligen låta när barnet trycker på det...är det någon ny trend? För inte var det väl så "på den gamla goda tiden" att precis allt måste ha ljud i sig? En ljudleksak går väl an, men när det blir mååååååånga på en gång...

Dessa tankar fick jag eftersom jag varit på 1-årskalas och det var inte många leksaker ettåringen fick som inte lät...(inte av mig, jag hade köpt ett presentkort på kläder!). Tystnad är en bristvara nuförtiden och ändå så nödvändigt :S
.
Babyrollator, hihi. Med tillhörande ljud...

1 kommentar:

Anonym sa...

Var också på ett-åsrskalas hos systersonen. Där hittade jag vår gamla clown som är rund i botten och reser sig när han får ett slag. Vet inte om pinglan i botten fastnat eller om den faktiskt inte lät mer på 70-talet. Han såg i vilket fall rätt otäck ut.