01 april 2009

April, april...

Tyvärr är det inget aprilskämt att jag är förkyld igen :( , ögonen och näsan rinner och det är svårt att ha glasögon på för det trycker. Och jag som vill läsa! Buhu! Utan glasögon kan jag bara titta på TV...
Men jag har de på i små doser och undviker solen, som värsta vampyren...

För övrigt så läste jag i Metro i dag att DOGGYBAG är inne nu! Det brukar jag fråga efter när jag inte orkar äta upp (och det orkar jag ju inte för det mesta), och här i stan har det aldrig varit något problem med att få med sig resterna hem. Det blir ju en hel måltid nästa dag, och annars slänger de ju bara maten. Och betalt för den har man ju gjort.
En Annies toast på Woolpack Inn orkar jag äta upp, däremot! Mmmm...

2 kommentarer:

Tesstamente sa...

Vicken macka!!! Dreggel.. nam, nam!

Anonym sa...

Så ledsen för din skull. Sjuk igen. Och nu när det är sol och vår. Men se det positivt. Tänk på allt du kan läsa - men det var ju det där med glasögonen förstås. Kanske lättare att se filmer - inte så dumt heller. Och dricka massor av nyttiga drycker. Om doggybag. Bra idé för oss som inte orkar äta så mycket. Men som sjukskriven och snart ut-och-resande får det där med dyra restaurangbesök vara. Kramar/Kaj