04 april 2009

Dimmig fredag


Karlstads fulaste staty? Jag har glömt vad den heter på riktigt men jag kallar den "Kissnödig sjöjungfru".
Den var alldeles stilla länge, men det var ingen staty utan en skarv som satt mitt i älven och spanade efter den fisk som flytt, kanske?
Lena Dahlman på Café August. 70+ och still going strong, vilka klackar hon trippade in på! Jag skulle behöva ha gåstavar till hands om jag skulle försöka mig på att bära dylika skor. Men hon var jätterolig, proffsig och alla i publiken var nöjda, tror jag. Hon bjöd på visor av Allan Edwall blandat med Fröding och lite annat.

"Vägen hem var mycket lång, och ingen har jag mött..."

3 kommentarer:

Bjorne sa...

Såg bra ut dom första bilderna men hade det sett ut så när jag skulle gå hem hade jag tagit taxi,ha en bra helg o kram.

granit sa...

Hur kan det vara tillåtet att skapa en sådan "ful" staty? Men vad är vackert eller tilltalande?
Subjektivt..........låt Karlstaborna rösta om den är en fröjd för ögat eller om man vill blunda när man går förbi!

Yvonne L sa...

Men det var väl ett bra namn på statyn! Det beskriver ju precis hur den ser ut! ;0) Här i stan mitt i en rondell står en staty som många kallar för pinnen...