20 april 2009

Rök fritt eller rökfritt?

Det är tur man inte röker...jag föreställer mig ett litet rum härinnanför, några kvm stort, utan ventilation, där de rökbenägna individerna får krypa in och njuta av tobaken...
Den 1:a juni 2005 infördes rökförbud på serveringsställen i Sverige. Många trodde att restauranger och pubar skulle tvingas att stänga när inte rökarna fick härja som de ville. Dessa farhågor har ju dock kommit på skam, som vi har märkt. Jag skulle inte stå ut med att sitta en kväll inne på en pub där det röks...urk!
En TEMO-mätning från slutet av 2005 visade att nio av tio svenskar tycker att det svenska rökförbudet på serveringsställen är bra. (Från Wikipedia)

2 kommentarer:

Soffie sa...

jag tycker det är jättebra för guu va det stank av kläder å hår förr när man va ute på krogen
Hihi kan oxå se folk sitta därinne i rökluckan:O)

Trollet sa...

Det är säkert så att det faktiskt ökat antalet besök på krogarna för nu kan alla som mår dåligt av det gå ut. Jag hade inte kunna vara på en enda pub om de inte tagit bort det.