24 april 2009

Fredagscykeltur (ni med ormskräck får blunda och läsa)


Årets första orm! Låg och solade på cykelbanan. Jag hann ta en bild innan jag föste (närå, sa åt den) den skulle ner i diket annars kunde den bli påkörd...


Tur att det finns skyltar så man vet vad det är man ser. Detta är alltså den undre här, med gula små blommor.


"Visst gör det ont när knoppar brista, varför skulle annars våren tveka..."

Aj! Men nu har den slagit ut! Magnolior är så vackra...
Hm...jag ska nog inte klaga, vet inte riktigt hur körv stavas på engelska...sausage? Saucer? Sauschige?

Fierfaldiga? Vilka då? Tomaten eller hsärtan? Och vad menar dom? Fyrfaldiga? Hihi!

Tack, tack! Det var alltså europeiska matmarknad på Stora torget. Svenska är nog inte lätt att lära sig i en handvändning...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Yvonne
Sausage tror jag ar ratt? Usch, jag ar radd for ormar. Ackliga. Ursakta stavningen men har inte alla vokaler pa tangentbordet och orkar inte skriva engelska jamt. Nu har sakert mina magnolior slagit ut. Min vita och min lila. Ska bli spannande nar jag kommer hem. Och min lilla vovve har enligt info borjat loepa for forsta gangen. Kan du laesa detta?

Daniel sa...

Dit rök min nattsömn inatt! ;)

mammakero sa...

Chelolad, Marmolad, Iäst och Vätämiöl!!! HAHAHA!! Ja, jag vet! Svenska tillhör inte de lättaste språken, men det ser så himla kul ut!!!
De gula blommorna, bilden över Magnolian, ser ut som vinbärsblom...!
Gillar inte ormar, men kan jag titta på utan att bli rädd. Tur är det, för blunda och läsa verkar svårt!!??!! HAHA!! Nä, jag är inte med i handarbetsföreningen. Trots att jag märker ord....! HAHA!!

www.soffie69.blogg.se sa...

men wow vart hittade du Magnolia det vill jag med se,
hua vilken tjockis du hittade de är läskiga nu när de kommer fram,
ha en topppenhelg ska visst bli underbart!

bjorne sa...

Ja själv gillar jag inte ormar,och maten jag gillar är svensk husmanskost förutom pizza och kebab,ha en bra helg.

våria sa...

Anna anna conda inför dig känner jag vånda! Fyyyyyyyyyyyyyy för slingrande skapelser, va tänkte Gud på? Kanske var han/hon i allians med Hin den håle????????????