07 april 2009

Bilder


Denna Tussilago Farfara är från förra året, jag har inte sett några än, så våren var nog tidigare då.

Hallonen är inte mogna än heller, men de är så goda! Det finns också vilda gula hallon, som är mildare.

Visst är stenmurar vackra? Tänk vilket slit det måste ha varit en gång att lägga upp all denna sten. Särskilt de som finns i Bohuslän där de ringlar sig över bergen. Det finns en inskrift på en alldeles speciell sten i Västergötland där det står "Sista sten som S. Svärd lakt 1843" Det var min farfars farfars far...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmin dröm har varit att omgärda trädgården med en gammaldags stenmur. Har en liten stenmur på ena sidan. När jag började anlägga den, frågade grannen (lite nervöst) om jag tänkte fortsätta längs hela tomtgränsen. Hon ville hellre ha en häck. Nu har jag både häck + del av stenmur + staket på baksidan för Foxys skull. Men tänk på att i gamla murar trivs huggormen.

Yvonne sa...

Jag äääälskar ormar! Fast jag har respekt för dom ;)

mammakero sa...

Vad coolt! En inskrift av en släkting sedan 1764 (två hundra år före min make föddes...)

Nettan sa...

Vilka härliga vårbilder du satt in.
Jag går också och letar efter tussilagon i slänterna, men dom kommer nog snart hoppas jag.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Tesstamente sa...

Wow, det är ganska mäktigt att ha skriften kvar...ryser!

Imorgon kör jag en tävling för att fira 3 månader av Tesstamentet och för att tacka för alla goa kommentarer och visat intresse. Hoppas du deltar:-)