25 april 2009

Första liljekonvaljerna!


Här är dom! I alla fall i vardande. Dom doftar dock inget än :(

Härliga Göteborgsudden och solen går ner i sydväst. Tyvärr har Karlstads kommun lyckats med konststycket att göra stigen ner tillgänglig för lata bilister!!! Den ska nu vara handikapps-anpassad och iordninggjord med spång över till udden. I början av stigen är det två stora stenar lagda, men de har de lata bilisterna lyckats flytta på och kört bil ända ner...suck. Jag blir så trött på människor ibland.

Lilla sjöjungfrun i keps! Haha!

Någonstans härinne stod en RÖRDROM och tutade. De låter som om man blåser i en flaska. Rördromen är ganska sällsynt och svår att få syn på. Vi såg alltså ingen, men vi hörde! Hoppas inte fågellivet störs av byggnationen på Zakrisdalsudden. Där finns både lärkfalk och många sjöfåglar som häger och skäggdopping. Och så jag då, på sommaren :)

3 kommentarer:

sofie sa...

men guu va coolt det ser ut Liljekonvaljerna kommer upp har aldrig sett det förut,
du bor verkligen fint där ute,
sov gott

bjorne sa...

Vackra bilder och har hört rördrom många gånger men alldrig fått syn på dom men tittar man i en fågelbok så är det inte så vacker fågel precis,liljekonvaljer har jag i trädgården och det är nog den godaste doft som finns när dom blommar,ha en bra söndag o kram.

mammakero sa...

Jag har aldrig sett Liljekonvaljer i sånt tidigt skede! Hade missat dem helt klart! De såg häftiga ut i alla fall!
Fina bilder i solnedgång! Det är magiskt med solnedgång och ett stort vatten! Rördrom har jag aldrig hört förr!
Lata människor finns det gott om tyvärr!...
Jag fattade inte heller den där skylten, Hälla 6mänad olja...eller något liknande...!??