22 april 2009

Bananrepubliken Bellevue...



Mystiska saker händer i skogen också...äldre man med håv gick och vevade, stannade ibland, plockade ut nåt ur håven...och åt? Eller bara tittade noga? Finkänslig som jag är kunde jag ju inte med att stanna och "nö-glo" som det heter på värmländska. Men jag undrar fortfarande vad han gjorde? Samlade insekter?



Och på bananfronten rapporteras ett någorlunda nytt skal. Hundbajspåsen är dock borta.

Varför släpar man ut en kundvagn i skogen? Jag tycker det är jobbigt nog att släpa på den inne i affären...
Och så börjar gräslöken komma, den vilda, nere vid sjön. Det finns jättemycket där, så jag kan frossa i gräslök sen om jag vill. Och det vill jag! Synd det inte växer vild potatis där också...

5 kommentarer:

bjorne sa...

Det kanske var gammle vaktmästaren THORE som va ute och fångade lite insekter till fågelungarna,var med och murade om alla hyreshusen där i mitten på 80talet,och vaktmästarn där var en härlig personlighet.Ha en bra dag.

mammakero sa...

Jag blev väldigt nyfiken på vad mannen med håv gjorde...!
Det växer gräslök i en tuva utanför min dörr. Jag har varit där och ätit redan! Det är så gott!

påfågelöga sa...

Aha! Bananmannen.........fångar fjärilar till sin kameleont!
Nästa gång han dyker upp smyg efter honom.

Tesstamente sa...

Men?! Vad bor du i för äventyrsskog? I min skog finns det bara träd.. och sten.. och en tutteuppsamlare.

Soffie sa...

hoppsan vad har du för skummisar i din skog?
tack för boktipset ska kolla efter den,
må så gott är värmen på väg tro?