15 april 2009

Snart är det sommar...


Visst är det härligt att det börjar växa nu. Min gräslök har överlevt vintern invirad i bubbelplast! Det är så himla gott... (Haha, jag ser nu vad jag skrev, alltså, det är GRÄSLÖK som är gott, inte bubbelplast...)

Fallopian (Silverregn) har också överlevt. Jag köpte den förra året och den var minst sagt klätterglad. Den klättrade raskt utanför balkongen, upp till grannen och delar av den är säkert där än...fast grannen har inte klagat. Jag skar ner den till en meter för ett par veckor sen, så det ska bli spännande att se hur den bär sig åt i år!

Detta är inte Klarälven utan Krokusälven utanför det gamla museet här.
Jag hörde en underlig sak idag, en vän till mig berättade att hon vaknat av vingesus! Och det var ingen ängel som kom, utan ett par svanar som flög MYCKET lågt, precis över huset. Tur de inte krockade med huset. Det blir nog inte som om en gråsparv flyger på rutan precis :S Vet inte svanarna var de befinner sig? Eller det kanske de visste eftersom de inte krockade i alla fall...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Växtliv! Vilken fin krokusälv och den lilla, lilla växten på balkongen fick man lite kärleksfladder i hjärtat av. Så gullig.
Det är vår i Örebro också, men det vet du förstås redan.

Tesstamente sa...

Haha, du ska bara veta hur jag läste vingesus (ungefär som vin-jesus).. Satt knäppstill och försökte processa min felläsning.. hur låter vin-jesus.. schkål mina lärljungar..hick!

bjorne sa...

Helt otroligt,har aldrig sett krokusälven eller hört talas om den,ändå bor jag så nära och har till och med varit och byggt vid museet men så är det,allt långt bort hör man talas om men det som finns inpå en missar man,och du har nog rätt angående min katt,tror även han kan bli kattastrof med tiden,ha en bra morgondag o kram.

Yvonne sa...

Vin-jesus, hahahaha!

mammakero sa...

Vilken härlig idé, att plantera en Krokus älv! Vad vackert det var!
Skrattar i min ensamhet åt Vin-Jesus...!
Njuter av en laddning mysiga Köpenhamn bilder. Tänk att bo i det gamla varvet. Skulle vilja se hur de lägenheterna ser ut!
Hittade gräslöks primörer i trädgården i tisdags! Har smakat, det var lika gott som förra årets första tuggor!