17 april 2009

Mjölkprotein

Jag läser i Metro om kläder av mjölk...Kari Traa är det som lanserar underkläder av mjölkprotein "så bekvämt så det inte känns som du har något på dig" enligt företaget. Det låter lite som Kungens nya kläder, de kanske inte ens syns...och hur är det för de som är laktosintoleranta? Men det kanske bara är att inte bita i tröjärmen?

På samma sida står det om tre saker du inte visste att det gick att återvinna: Värmeljusbehållare, toapappersrullar och metallkapsyler. Men jag slänger dessa i rätt behållare hemma iaf. Kapsyler blir det inte många per år, dock. Men allt aluminium slänger jag i metallådan. Jag är så redi, haha!

4 kommentarer:

Trollet sa...

Ingen fara för laktosintoleranta. Proteinet tål vi. Värre för de som inte tål mjölkprotein - de får nog eksem. Men varför funderar man ens på att göra kläder av det? Är det till för när man riskerar att bli utan mat? Ätbara trosor har jag i och för sig hört talas om men detta...

Soffie sa...

hmm lät annorlunda,
ha en toppenkväll:O)

Pytteälgen sa...

Åh... jag önskar att vi kunde återvinna mer. Men vi är oxå duktiga i min familj! ^^

sv. Mitt Bokpaket. det kom idag hur som helst.
alla tre böckerna om Gemma Doyle (av Libba Bray)
en liten chock (i pocket)
Vargbröder 4 (i pocket)

=)
Jag är överlycklig!

mammakero sa...

Så är det sådant som mjölköverskottet ska gå till...? Tveksamt...