28 februari 2012

Sol o vår!

Igår morgon bjöds jag på en färgsprakande himmel över Bellevue! Senare på dagen började det ju snöa... 

Men idag har jag fått kompensation för gårdagens äckelväder, 12 plus och strålande sol var det idag. Så jag gick en liten nästan fem km lång promenad när jag var hemcyklad och hittade detta: 
En liten träsknosig råttsork! Eller nåt...

Sen ÄR ju faktiskt gräset fortfarande grönare på andra sidan...(kan bero på konstgjord sådant)

Och tistlarna är vackra även som utsprungna! 

En liten domherre (frun satt i busken och tryckte) åt av de nedfallna fröerna:

Och mitt bland alla nya fina (?) villor på Zakrisdalsudden står detta hus kvar:
Jag tror inte de får riva det, det är nåt slags kulturmärke...ett gammalt kruthus eller nåt. Det har ju varit ammunitionstillverkning på hela udden här förr...

Nu hoppas jag på liknande väder i morgon! 

7 kommentarer:

Mimmi sa...

Det huset jobbade jag i på den tiden :) det var många fina bilder du har lagt in på bloggen sen jag var här sist ser jag ,och Ang det inlägg om snö och cykel ..det blev ju så pass ljust att en lampa inte alls behövdes ;-) och nej ..tyvärr ..inga fjärilar idag heller ..men det kommer ju en fin morgondag :-)
Kramizz

Nette Cecilia sa...

tänk att mimmi finns också ,jag tänkte fråga om hon gått i ide ,men nu ser jag att hon är med .tänk vilka fina barmarksbilder ,kram Nette

mammakero sa...

Hoppsan, jag vet inte var jag skickade min kommentar...
Så jag skriver om den...
Även jag hoppas på att det vackra vårvädret håller i sej idag med!
Träsknosig råttsorkar är luriga typer! Tänk vad du hittar på dina promenader!

Ninni sa...

Otäck varelse där i vattnet=)

Underbart väder, njuter i massor!

Ha en fin dag..kramen

i stora drag sa...

Vilken härlig himmelsbild!

Jag såg på väderleksrapporten igår kväll att så gott som hela Sverige skulle få SOL och varmt väder idag, förutom Skåne! Och här har det stämt i alla fall!
/Pia

södergrön sa...

Hur i H-VETE kan man komma på iden att lägga en kostgjord gräsmatta?
För mig helt obegripligt!
Fy för den lede så FUUUUUUUUULT.

Om människan är allergisk....nä det tror jag inte på. Bekväm och lat, vill inte klippa gräs och helt utan smak för både för det levande härligt doftande gräset
och utseendemässigt. Helt blind inför sitt urbota dumma osmakliga val!

Jag röstar för att du går dit en mulen natt och river upp eländet!

Lambergsfrua sa...

Läckra foton som vanligt! Det där djuret ser lite suspekt ut - har aldrig hört talas om den sorten heller;)
Det där huset på Zakrisdal tror jag ska bli något samlingshus eller liknande. Men jag kan ha fel. Kanske det passar bättre som liten affär/kiosk - eller inte.
Kram,
Lambergsfrua