22 januari 2012

Ett år sedan...

Förra året vid den här tiden såg det ut så här:  
Massor med snöööö! Bläsh. Idag är det lite vitt ute, men inte mer än att jag står ut. 

Vem kan tycka en sån här väg är kul? 

Jag har gjort om bilderna lite. Först svart/vitt, sen korsframkallning. Jag gillar effekten man får då. Förresten så ska ju Picnik försvinna från etern. Det var en kul sida, men jag håller mig ändå mest till Photoscape, ett lagom program där man kan göra en hel del också. 

Nu har jag lite baktankar ;) (ingen som är förvånad, va?) Jag satte en fördeg igår (lite jäst, vatten och dinkelfullkornsmjöl) och idag har jag skållat lite gryn. Så nu ska jag blanda ihop detta med Vete Special och mer vatten...och...tja, få se vad jag häller i mer. Jag vet aldrig riktigt hur mina bröd blir! Lite spänning i livet måste man väl ha ;) 

15 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Isgata..fy attan..det e så jobbigt att hålla rätt på fötterna..såg också att picnik försvinner..du kan ju testa ipiccy..tror jag det heter..ha det..Maria

Anonym sa...

Huja för vintern, just nu är den här med snö och isgata!

Spänning med deg...ja om den kryper iväg!

Ha en go söndag i det vita.

soffie sa...

vackra bilder men jag å Nellie hade gärna fått lite mer snö så vi kunde åka pulka:) nu ska jag gå tipsis, kramen

Ninni sa...

Snygga bilder=) Mums med nybakt bröd..synd om alla Lhcf,are som INTE får äta det=)

Ha en gooo dag, kramen

Ninni sa...

LCHF...ska det va=)

g sa...

Man får väl kanske stå ut med snön. Det har ju inte kommit mycket i Karlstad den här vintern. Men trots att jag har broddar och stavar så är det läskigt med ishalkan som är nästan överallt.

♥ Carina ♥ sa...

Jag kör med broddar när jag promenerar, det känns säkrast så :)

Är du duktig på photoscape? Det är en ny bekantskap för mig. Hur gör man när man vill ha lite suddigt runt om på bilden?
Tacksam om du vill orkar och kan förklara :)
Kram

mammakero sa...

Läckert redigerat!
Svartvitt med blåton, snyggt till snöbilder!
Här har vi fått 3 cm snö och det är vitt överallt. Jag tycker nog att har vi inte fått snö fram till nu, så behöver det inte komma någon snö alls. Jag vill ha blommor nu!

i stora drag sa...

Där var det knaggligt och nog inte så kul att cykla nej!
Korsframkallning, har jag ingen aning om vad det är?!
Jaså, ska Picasa försvinna, det visste jag inte heller. Iofs har jag väl använt det 2 ggr bara.

Lycka till med baket, ja det är väl klart vid det här laget förstås!
Ha det så bra på jobbet imorgon!
Vi har förresten också fått snö och lite kallt nu!
/Pia

i stora drag sa...

Kom precis på att jag skrev Picasa!
Jag menade ju Picnik så klart!

Svar: Man behöver inte gå ut för att se rovfåglar! :)
/Pia

Mimmi sa...

Jag tyckte dessa bilder blev bra :)
Det är inte bara degen som kan komma med överraskningar ;)Den håll ju på att rymma hem till mig idag för att vi var för lång tid på Bergvik ;) och du fick ju gå därifrån ..med mycket mindre pengar än när du kom dit ;)
kramizz :)

♥ Carina ♥ sa...

Sv: Tack så mycket! Jag ska prova mig fram och se om jag lyckas :)

AnnaKK sa...

Jag tycker det är KATASTROF att Picnik försvinner... :-( Nu blir jag tvungen att lära mej göra alla häftiga effekterna (som hittills bara varit ett knapptryck) i femtioelva olika lager i Elements istället. Vet inte om jag vare sej har tid eller lust till det... :-/

Fast jag hoppas ju att Picnik kommer att leva vidare antingen nån annan stans eller i en annan form, så att jag kan fortsätta använda det i framtiden också. :-)

Lambergsfrua sa...

Dina vackra bilder väcker bara halkiga minnen;) Hoppas brödet blev gott!
Kram,
Lambergsfrua

Unknown sa...

Finfina bilder! Men det räcker med att titta på snön med hjälp av bilder...
Ha en fin vecka!
/SA