29 december 2011

Årsbokslut?

Så här års är det väl dags för en liten sammanfattning av året. Ja, vädret lämnade en hel del  i övrigt att önska. Snö, snö och åter snö. Kallt. Men i slutet av januari återvände i alla fall ljuset och snögubbarna började få stora skälvan...  

Februari var det fortfarande en hel del snö kvar, men knoppar började synas i alla fall inne! Och tulpaner från Amsterdam...mmmm....


När mars och april kom med sina torra gula gräsängar då var det gott att gå ut och fota! 

Sen kom äntligen allt annat som följer med försommaren, småkryp, vitsippor och stilla vatten...

Fortsättning följer...

7 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Sådana här årskrönikor gillar jag skarpt till skillnad från alla dessa "listor", som media sprider med stor förtjusning. Det blir bara så tjatigt, tycker jag.

Fina foton som ger hopp om vår igen.
Varm kram,

AnnaKK sa...

Hade lite vaga funderingar på att göra en sån där årskavalkad jag också, men jag nöjer mej med alla andras bara! Roligare att titta på andras foton än på mina egna ju. :-D

Var nyss ute med hunden i regnet, och tanken slog mej att regn nu är rätt okej med tanke på att vi faktiskt redan har haft flera månader riktig vinter med snö och kyla i år - även om det börjar bli ganska många månader sen. ;-) Såg en daggmask, förresten. Underjorden börjar förmodligen bli lite översvämmad...? Tur det inte blåser så jättemycket här, för träden står garanterat INTE stadigt i blötan. Nä, sommar är vad jag helst vill ha nu - eller så fort som bara möjligt iallafall. :-)

Mimmi sa...

Det var en bra kavalkad :)
och väldig kul att få se från vinter till sommar :) och jag längtar så in i norden efter lite sol och värme ..
Jag har nog aldrig varit ute så litet under vintern som jag har varit i år... Canon har nästan rostat ihop ju ;)
kramizz

Gunnar sa...

Kul med en bildkrönika! Den säger ju egentligen mer än alla ord.
Jag önskar Dig ett Gott Slut år 2011 och ett Gott Nytt År 2012!

Gunnar sa...

Din fråga i min blogg.Selen ligger inte långt bort från "farmen" i Holmedal. Under våren bor vi också i en liten lägenhet på Storgatan i Årjäng. Sen kanske det får räcka med villan i Karlstad.

Jag önskar Dig ett Gott Slut på år 2011 och ett Gott Nytt År 2012!

soffie sa...

otroligt fin årskrönika du har ,ha en mysig kväll så får vi väl se om vi lyckats att träffas imorrn

mammakero sa...

Det var roligt att se din början!
Kommer att kolla efter fortsättningen sen!
Fina bilder!