17 februari 2012

Blommor och is!

 Jag kan härmed meddela att Trollhasseln blommar i Stadsträdgården! Tjoho! Den gör sig särdeles bra på bild med en blå himmel som bakgrund...och blå himmel har det varit hela dagen här.

Den röda varianten finns också:

Jag har idag dock varit skyddad mot farliga strålar från mystiska planeter...ett tag i alla fall!
Det slutade med att jag blev ännu blondare än jag var förut och fick ett mycket rakt hår! Det såg ut som om jag hade peruk på mig ;) Men nu har jag återställt det till ursprungsläget (nästan) och satt upp det i en liten tofs! En mycket blond tofs, dock.  

Sen gick jag och A-C ut på en promenad: 

Göteborgsudden! Rätt mycket is var det där. Jag lekte att vi var på en expedition till Antarktis. En av oss hade ingen mössa....det hade nog inte varit så lyckat om det varit på riktigt ;)

En polarräv som sprungit över här kanske:

Expedition Glänn-Blad tar ett litet steg för människan, men ett stort för mänskligheten. Eller tvärtom...

Mystiska isformationer finns det på Antarktis: 

Sen gick man hem och drack kaffe ;) 

11 kommentarer:

Lambergsfrua sa...

Låter som du har haft en innehållsrik dag Blondie;) Trollhassel och Arktis - härlig blandning!Trollhassel är en verklig favorit lika dekorativ med eller utan blommor.
Kram,
Lambergsfrua

Lambergsfrua sa...

Antarktis menar jag förstås - men skillnaden är väl inte så stor =D
Kram!

södermorgon sa...

ÅHHHHHHHHHHHHHHH, blommor, härligt, ett mirakel har skett!

Visst är fotot på isklumpen tjusigt men nä fy för det kalla!

Ha en go helg med dina kameror och
din blonda tofs.

Fröken M sa...

Vackra bilder som alltid !
Jadu, det gick över föväntan att baka med Viggo och han är sååå stolt över sina fina bullar :)

AnnaKK sa...

Här har vi försökt skapa lite "vårstämning" genom att sätta upp ett antal nybyggda fågelholkar i olika träd på tomten. Det tog faktiskt inte många minuter förrän några av småfåglarna visade intresse. :-) Men nu har det precis börjat snöa, så mitt intresse för att vara ute mer försvann... :-/

Trevlig helg! :-)

Peters bildmagi sa...

Vinterbilderna är fantastiskt vackra

Ronnie Isacsson sa...

Vilka härliga bilder Yvonne ! Vad gott med ett vårtecken i form av den blommande Hasseln , efterlängtade färger !

Mimmi sa...

Nog såg de bra ut på den blåa himmel :)
Och det var ju jätte fint där ute vid udden :)
kramizz :)

Gunnar sa...

Blommar den så tidigt? Kul!
Gillade varianten av strålskydd. Ha,ha.

Ninni sa...

Hade gärna sett en bild på hur du såg ut när du kom från frissan.

Underbart vackra bilder..kan tro det smakade med kaffe efter den promenaden.

Kram

mammakero sa...

Trollhassel har jag aldrig sett blomma i verkligheten, därför är det extra kul att se dina bilder!