12 februari 2012

Råck än råll!

 Igår svängde det till på Café August! Little Gerhard (som egentligen heter Karl-Gerhard Lundkvist) stod på scenen och visade att bara för att man är 75++ så behöver man inte stelna till! 
Han sjöng en massa gamla godingar, och sist men inte minst "Den siste mohikanen" som jag själv lyssnade mycket på som barn och tyckte den var så rolig.

Tom Rocker Band och delar av The Response var med och kompade. 



Nedan en stilstudie av fotografinnan själv. Notera ylleponchon...jag hade inte fått upp värmen än när jag fotade mig...

Och den klassiska blombilden! Denna gerbera är inte äkta...men vacker ändå! 

I går var jag faktiskt ute på en 5 km lång promenad...jag ska försöka ta mig ut en stund idag med, solen skiner och på balkongen är det riktigt skönt! Hm...det kanske räcker med att sitta där en stund? Nån vinterpromenerare är jag INTE! ;)

4 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Gillas..och visst har man vrålat om den gamle indianen..;)..Maria

Ninni sa...

Det är säkert en spindellilja..har själv ingen aning=)

Vi var ute på en långpromenad, som inte alls blev särskilt skön. Insåg att min förkylning inte alls hade försvunnit=(

Skitjobbigt blev det..det krampade i luftrören..skit.

Men sitta i solen på baksidan är skönt..ska bege mig ut nu!

Kram

i stora drag sa...

Visst minns man honom, även om han inte var någon större favorit. Hade han inte flyttat till något varmare land förresten? Har för mig jag såg något tv-program om det?

Idag tror jag HELA Sverige skulle få sol! Ja, förutom Skåne då! Här har det snöat och jag har nyss varit ute och skottat lite!
Så njut av din sol du!
Kram Pia

Lambergsfrua sa...

Härlig gubbe med ös=D Du vet väl att ålder bara är ett par siffror på ett papper...
Kram,
Lambergsfrua