14 februari 2012

Känsliga tittare varnas...

 Ja, Mimmi, jag har gjort det igen...låtit en liten stackars blomma möta frysdöden på balkongen. Men jag trodde faktiskt att krokusar skulle tåla lite kyla. Men det blev nog lite för mycket för den...Jag provade med att ta in den igen, men se, det gick inte! Jaja, jag har väl lärt mig till nästa vinter...kanske ;)

Gräslöken här nedan kanske mår bättre, trots att den stått ute hela tiden, men den brukar komma igen framåt våren. Annars vet jag var det finns vild gräslök i massor! Nere vid sjön...

6 kommentarer:

Mimmi sa...

Suck.. nu blir det en sömnlös natt igen..mardrömmar om den stackars blomma som fick stå ute i kylan...
Gräslök..det är gott det :)Imorgon blir det sol..men nordlig vind.. så man får se om man kommer ut eller inte :)
kramizz :)

soffie sa...

stackars lilla blomma men Ditte då hur kunde du;)göra så den frös ihjäl

Lambergafrua sa...

Oj oj oj! Men ärligt talat ser krokusarna betydligt piggare ut än gräslöken, som du förväntar dig ska återuppstå från det döda. Bara att köpa nya krokusar - gräslök finns i frysdisken...
Alla Hjärtans Kramar från oss två!
Lambergsfrua

mammakero sa...

Ojojoj! Vad trist att ta död på en vårens glädjespridare... Speciellt då det kom nåra cm snö igår kväll...

Ninni sa...

OJ OJ stackars lilla krokusen=(

Gräslök har jag i massor..i frysen fast det är egenodlad=)

Kommer säkert mer till våren, fast jag äter inte gräslök, rys.
Hoppas din piggnar till, risken är kanske att rötterna frusit.

Kram

EVA / whiskyochchampagne sa...

Får skotta och skotta och skotta om jag ska hitta nåt bortfruset här...hehe ! Finns inga vårtecken på g alls...ja kanske det att ljuset börjar återvända ! Och det är ju helt underbart !
Men det var -19 då vi steg upp imorse *suck*...

♥ ♥ ♥
KRAAAM EVA