10 februari 2012

Väck(a) mig?

Nu har det varit lite radiotystnad här några dagar, jag har helt inte haft lust att skriva nåt! Eller fota...men dagarna blir längre och ljusare och snart blir det förhoppningsvis varmare också...den här polarkylan (just nu -3) tar knäcken på mig. Jag har ingen lust att gå ut och gå, hua! Men bara det kommer över nollan så är det drägligare tycker jag!  

Jag hade besök idag av en liten nötväcka (eller rättare sagt två...) i lönnen utanför! De pilade runt i trädet och hackade, jag vet inte om de gömde saker eller tog fram...

Uppnosig (uppnäbbad?) liten sak det här! 

Förr kallades den blåspett! Nötväckan är Blekinges landskapsfågel. 

Tja, det var väl det som hänt idag...Jag längtar till lite förändringar i naturen! Slask och knoppar och...suck...det dröjer kanske.

10 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Jag tror vi alla har gått i ide lite till mans..svårt att finna något som sätter igång en..så kameran och jag blir nog inne ett tag till..ha det..Maria

♥ Carina ♥ sa...

Haha, polarkyla vid minus 3? Du är ingen viking det hör jag, hihi
Vi går mot ljusare OCH varmare tider, det känns skönt!
Kram och trevlig helg!

Unknown sa...

Nog ser den uppnosig ut på en av bilderna...
Inte heller här blir det något fotat. Flunsan har slagit till och ute är det 10 minus.
Ha en bra helg!
/SA

Mimmi sa...

Här har du ju fått fina bilder på de två små bandidos :)
Du kanske får din önskan uppfylld snart.. för om det kommer att stämma de de har lovat .. så får vi strålande sol på söndag och mellan 0 och 1 plus.. vilket blir mer om solen är framme:)
kramizz

Södervårfanatiker sa...

Huja för denna lååååångdragna vinter fast att den varit mild gentemot förra vintern och vintern dessförinnan.

Det har blivit ljusare, skönt men det räcker inte långt när längtan till våren och allt dess innehåll
pockar på.
Denna vår ska jag pussa och krama de första tussilago som dyker upp.
Dra in doften djupt i näsan och prisa VÅREN!

Ninni sa...

Söt liten fågel..den letade säkert efter sparad mat. Dom fryser väl dom med stackarna!

Jag har en kokosnöt upphängd fylld med nötter och annat fågelgodis. Den har en hackspett snart käkat upp=)

Ha en goo lördag tids nog kommer våren, kram

mammakero sa...

Nötväckan ser ut att ha målat ögonen med eyeliner! Haha! En liten favorit fågel i vår trädgård. Den enda fågeln som springer nerför en stam med huvudet nedåt!

Lambergsfrua sa...

Det dröjer nog tyvärr lite till innan vi kan få njuta av dagsmeja och fågelsång - men jag längtar också!

Jättefina foton på nötväckan. Visst ser den lite skum ut med sitt band över ögonen. Fågelvärldens bankrånare kanske;)

Njut av helgen och ledigheten!
Varm kram,
Lambergsfrua

Anonym sa...

Idag kan du väl inte klaga. Strålande sol som lyser upp ett vitt täcke. Även om man skulle önska att täcket var grönt. Men ändå - vädret lockar till långpromenad med vovven. Har inte vågat rida på ett tag pga halkan. Blir väl försiktigare med åldern.

AnnaKK sa...

Den eländiga vintern verkar inte ha några som helst planer på att ta slut här idag iallafall. Fy för den lede som snön vräker ner just nu. Jag har bara varit ute för att fylla på fröer till fåglarna - men jag får nog försöka samla ihop mej till ett nappatag med snöskyfflen sen... Men inte nu - kanske i eftermiddag. <:-)