12 februari 2012

Vårtecken!

Jorå...jag gick allt ut på en promenad. Hela 2,99 km lång enligt min mätare i mobilen (My tracks heter den, görbra!) Det var blå himmel och sol!  

3,8 km till centrum. Det har jag mätt med min cykelmätare också! Det känns tryggt att den visar rätt :) 

A small step for a man... Det här är inte Bigfoot alltså, utan mitt eget vinterdojespår. (Uuu...vad jag är trött på att bara ha dom hela tiden...)

Men har man sett! Lite snödroppar vid en södervägg. Mm...känns hoppfullt! Jag fotade allt här med Casion, mycket zoom på och sen har jag beskurit bilden lite. I bra ljus är den bra...

Och även på närbilder. Nedan är lite knoppar (?) på en järnek.

Sen blir det tydligen blå bär på den, för de hänger kvar.

Småfåglarna har det bra här i några buskar, laddade automater med jordnötter i. Här var det skuggigt och svårt att få nån riktigt bra bild...

Och titta! Fler knoppar i en rabatt. Riktigt vad det är vet jag inte. Påskliljor kanske?

Jag har förstått att det har/håller på att snöa i andra delar av Sverige, men inte här, som synes! 

11 kommentarer:

Mimmi sa...

Det var då en väldans tur att det inte var vår tecken vi skulle tävla om ..för då hade du ju vunnit nu .. Nu hoppas jag på att det blir jag som fotar den första fjärilen ;)Här har jag inte sett något tecken på några snödroppar.. för här är det snö i rabatten ;)
Fina bilder :)
Jag skall lägga upp bilder sen .som jag har fotat med lilla casio ..så mitt inlägg då ..det blir bara med casio bilder..men inga när bilder ;)
kramizz

mammakero sa...

Här har det varit riktigt behagligt ute. Inte för att jag varit ute något, det var maken och dottern som berättade det för mej. Vackert och soligt väder och runt nollan i gradantal. Härligt att följa med på din promenad, jag själv mår inte bra, så det var därför jag stannade inomhus. Det blir en tuff vecka nästa vecka och jag måste samla krafterna.

♥ Carina ♥ sa...

Vi har också haft ett fantastiskt väder idag. Till och med takdropp :) Det gillas!!
Kram

i stora drag sa...

Åh, vad härligt med sol och snödroppar på gång! Vi hade sol ca 10 min. idag.

Skrattade när jag läste din kommentar! Så då gillar du kanske också näbbpudlar! :)
Ha en bra vecka!
/Pia

Nette Cecilia sa...

Otroligt med snödroppar ,mitt i vintern fina bilder ,kram nette

soffie sa...

underbart å idag värmde solen så skönt det droppade från alla tak å bilarna va så där vårskitiga som de kan bli:)

Lambergsfrua sa...

Vad roligt att du har lyckats fånga några vårtecken! De där snödropparna är jag lite avundsjuk på. Jag har gått och glott längs husväggarna på"mina" ställen både på Lamberget och Herrhagen, men ännu syns ingenting. NU har jag i alla fall hopp;)
Kram,
Lambergsfrua

Ninni sa...

Vilka läckra bilder..oj har snödropparna kommit redan..inte hos mig=)

Ha en fin dag..kram

södersol sa...

Det knoppas, det knoppas, är det sant eller bilder från förra året??????

IIIIIIIIIIIIIIIIIIIi snart är våren här! Underbart!

AnnaKK sa...

Funderar på att stanna kvar här inne på din blogg hela dan idag!! Jag vill också ha det så där vårigt och härligt!!! Men hua vad det snöar utan för fönsterna - nu igen... <:-X

Mimmi sa...

Hallåååå .. Bloggen svälter ju ;)