01 februari 2012

Far, jag kan inte få upp min...kruka!

Häromdagen köpte jag en Zamiakalla (garderobsblomma) på Ikea, den var färdigmonterad och allt! Men plastkrukan såg ut som om den skulle sprängas...jag beslöt att den skulle få en större kruka till fötterna rötterna. Det visade sig inte vara det lättaste, det gick inte att dra ut den, inte heller att knacka hårt runt krukan...så jag fick ta fram sekatören och klippa upp krukan och då såg det ut så här: 
Mmm...rötter! 

Sen blev den så här fin:
 
För övrigt har jag bakat en hel del bröd idag. Överraskade? Nä...jag trodde väl det. ;)

8 kommentarer:

Gunnar sa...

Det var rejäla rötter. Nu ska du se att den blir stor när den får mer utrymme

♥ Carina ♥ sa...

Det var nog välbehövligt med lite jord till den stackaren ;)

Mimmi sa...

Tur att du fick loss den så den kunde få andas i en större kruka :)
Sen har du tydligen smittat mig .. med detta om att baka i tid och otid.. för ikväll har jag bakat.. två sorters olika kakor.. inte lika nyttigt som ditt bröd förstås..men oj så gott ;)
kramizz

soffie sa...

oj vad deb behövde ny jord va fint det blev,oj va du måste käka bröd eller ger du bort en del/säljer?du får gärna sälja till mej för jag orkar inte baka;)

mammakero sa...

Jösses! Vad har den stackars blomman levt av innan? Frodig och fin var den, om man jämför med den stackare jag har hemma. Den har aldrig riktigt velat leva...

söderdegfri sa...

Vilken fin och knubbig garderobsblomma, den är väl värd sitt köp!

På tal om fotot på din deg, när jag såg den reste sig håren på min kropp och jag började må illa...
påminner mig om en skållad griskropp...uhhhhhhhhhhhh, dessa nedärvda minnesbilder ifrån "tidigare" bagarliv och slaktarbod...;-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Ja ibland får man ta till både det ena och det andra..här hemma låter det ganska högt på icke nämnda ord..ha det..Maria

Lambergsfrua sa...

Jisses vilket välutvecklat rotsystem!
Väldigt tåliga blommor det där. Snygg kruka, som dessutom ger stor plats för fler rötter... ;)
Kram,
Lambergsfrua