06 februari 2012

Kompatibilitetsproblem

Nä, det är inget ord jag lagt i wordfeud ;) utan helt enkelt min jobbdator som inte vill samarbeta med jobbskrivaren...inte ens ett enkelt word-dokument ville den skriva ut, det kom bara konstiga tecken i början på ett pappersark, sen spottade skrivaren ut det och fortsatte på ett nytt. Det var smileys och andra tecken...ibland kom det ut en halv "normal" sida...suck. Då sparade jag om dokumentet i ett ny sida och DÅ gick det plötsligt att skriva ut. Fattar nada...datorer (och skrivare) lever sitt eget liv tydligen. Annars då? Jo, jag har bakat :P en himla massa skrädkakor! 

Och varit på bibblan och lånat otäcka böcker ;) En Dean Koontz, han var det länge sen jag läste något av, den här heter Vad natten döljer. 

Här skulle det ha varit en ljuvlig bild på en humla, men nu är bloggen sådär seg med bilderna igen, det står bara och snurrar ett "hjul" och blir inga uppladdade...blä.


Äh, men jag lyckades få dit en blomma...sen var det stopp igen..."Vi avråder från att sända känsliga data"...säger det hela tiden och näe, jag sänder inga känsliga data...

7 kommentarer:

Gunnar sa...

Trots att IT-tekniken hela tiden utvecklas så är det samma problem med skrivare. På jobbet, innan jag blev pensionär, var det framför allt papperstrassel som ställde till det.

mammakero sa...

Det tär på orken och lusten när det segar sej...
Problem har vi så det räcker och blir över med både postbilarna och nu vår privata... Det är oxå ett område som är svårt att fatta.

Mimmi sa...

Det verkar som om att tekniken vill testa ditt tålamod ;)
ang... det med vem som får bild på det första krypet.. gäller det en spindel man hittar inomhus vid spisen eller ;)
kramizz

Mimmi sa...

Jag misstänkte det .. så jag tog ingen bild;)
kramizz

♥ Carina ♥ sa...

Tekniska saker ska bara fungera. Det är tur att min man är duktig på datorer annars skulle jag blivit galen många gånger ;)
Kram

i stora drag sa...

Nu har jag stirrat och stavat mig igenom det där ordet i din rubrik -och är det inte en bokstav fel ändå? :)

Suck, sånt där med datorer/skrivare är så superjobbigt!

Det där "hjulet" som snurrar och snurrar känner jag igen, men det är när jag ska lägga in bilderna i bloggen som det står och tuggar hos mig! Fruktansvärt tröttsamt.

Så här står det i mitt picasa numera "Den webbläsare du använder stöds inte helt. Vissa funktioner kommer inte fungera så bra, men du får gärna titta in." Jaha!
Godnatt! /Pia

soffie sa...

jobbigt när det inte funkar,fin bild,