15 maj 2009

Lista

Tillägg: Egentligen ska det vara med CERAT på nästan alla rader...är nog ceratoholic, de finns i alla jackfickor, i väskan, och på flera bord :)

Det har varit alldeles för lite listor på bloggarna ett tag ;) Denna hittade jag hos Ulla och snodde den!

Tre saker som alltid finns i min/mitt......

Kylskåp: Mjölk, Bregott och jäst
Frys: Bröd, kött och bär
Skafferi: Vete Special, Rågkross och farin
Handväska (ryggsäck): Plånbok, kamera och tandpetare
Sminkväska: Haaaar ingen!
Badrumshylla: Hydrokortison, treo och sheasmör
Förråd: Julsaker, krukor och möbler
Hjärna: Visor, lösningar på världsproblemen och annat jox
Jackficka: Näsdukar, cerat och nycklar
Kryddskåp: Timjan, Tikka masala och Tandoorikrydda
Barskåp: Rödvin, likör och gammal glögg
Köksbänk: Vattenkokare, degblandare och en tillbringare med vatten

7 kommentarer:

Daniel sa...

Bra att ha mycket i förvar säj!

mammakero sa...

Sheasmör? Vad har du det till? Kul lista!

soffie sa...

kul den är måste nog anta den tillslut:O)
kramen till dej

Anonym sa...

Hahaha, gammal glögg, känner jag igen.

Ulla sa...

Jag brukar inte göra listor, men visst var den här liiite kul. Tack, nu vet vi lite mer om dig. Önskar dig en go lördag! Själv ska jag heja på mannen som springer sitt 20:e Göteborgs-Varv

bjorne sa...

Hej,vi hade jättekul igår hoppas du med hade det och läste din lista och glögg det köper jag varje jul men ingen vill ha så får nog ge bort den snart,ha en toppenlördag o kram.

soffie sa...

ha det underbart i det vackra vädret