29 september 2009

Bananspåret!!


Ja, då var det dags igen! Banan på spåret. Kanske är det som sambon sa: "Han har väl permis..." Det var jättelängesen det var ett bananskal där nu. Den tidigare högen har nästan komposterats, men nu rullar följetongen på..undrar såååå vem det är. :D

Och i skogen låg det ett hundkoppel. "Oj, jag tappade hunden, den sprang iväg! Äsch, jag slänger kopplet, hunden får väl springa hem själv..."

Små trattisar fanns det. Inte många, det har nog varit för "törrt i markera" som bönnera säger.

En liten påse blev det, så när kålsoppan är slut blir det svampsoppa! :P

7 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, nu kommer trattis tid,
innehållet i påsen ser gott ut att
ha till vintern. Som sagt långkalsongernas tid närmar sig.
Kanske en bra födelsedagspresent?

Anonym sa...

Mitt koppel...............både hund och koppel stals för en vecka sedan. Men nåt jag inte begriper är varför tjuven behöll den fula hunden och inte det snygga kopplet?

Ulla sa...

Ja, man kan undra vem som lämnar sitt hundkoppel under promenaden.
Svar: När det gäller de svarta ramarna runt mina bilder så är det min bloggdesigner som lagt in det bland alla htmlkoder

mammakero sa...

Bananmannen är tillbaka!
Varför är jag säker på att det är en man? Inte en aning... Känns bara så.
Mysko med kopplet, verkligen osannorlikt att lämna ett koppel så där.
En hel hög trattisar! Ska du äta dem direkt eller torkar du dem för senare användning?
Det går att se alla intervjuer på nätet... Om du är intresserad...

Mimmi sa...

Du har halkat fast vid den bananskal sagan:)
men det är ju självklart .. man blir ju nyfiken på vem det kan vara eftersom det blir på samma ställe hela tiden:)
mysiga bilder som vanligt:)
Jag har nu köpt mig ett domän nam och en plats ..så snart skal jag leka lite med den domänen:)
kram

soffie sa...

haha vi undrade så om det kommit några nya bananer å där fick vi svaret alltså:O)
hmm han??? kanske har börjat röka eller nåt kolal om det ligger massa fimpar där;O)
Har fått för mej att banankäkaren är en man undrar varför?
MMM gott med svamp ,
ha det bra å du jag laddade ner filmen Tillsammans är man mindre ensam...
så jag ska kolla på den i dagarna ,ikväll har jag pluggat matte suck va det är tråkigt å svårt,
gokväll

Yvonne sa...

Klart att bananmannen är en man! Hmm,tror jag också faktiskt. Och det mest mystiska är ju att från början (ett par år sen) så låg det en stor hög utländska cigarrettpaket där! Inga bananer. Sen var paketen försvunna och det låg en HÖG bananskal där...riktigt mysko. Han/hon/den har nog permis från nåt... :D :D :D