03 september 2009

Löpsedlar...suck...

På löpsedel till en av "kvälls"-tidningarna idag: TRE GRAVIDA SMITTADE MED SVININFLUENSA! SÅ SKYDDAR DU DIG! Mot vad stod dock inte...graviditet eller influensa... ;-)

Snöbären är så vackra. Eller smällebär som man sa när man var liten. För de var ju jätteroliga leksaker, man kunde lägga dom på en lång rad och cykla över dom så smällde dom...Barn var nog mer lättroade förr...eller så var det bara jag :)
En liten fluga fastnade på bilden. Den såg jag inte när jag fotade bären. Snöbär är giftiga har jag fått reda på...men jag har aldrig frestats till att äta något. Det räckte med att smälla dem!
"I beg your pardon, I never promised you a rosegarden..." Lynn Anderson, 1971...suck...nostalgimusik...
Inte mina hängväxter, tyvärr...eller...vänta nu. Kommunens. Då är det mina också, va? Lite grand? ;)

7 kommentarer:

äva sa...

Ja, va kul att få smälla smällebär!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mimmi sa...

Hej :)
ja nog kan de skrämsel propaganda media
Vilka härliga bilder:)
men du tar ju alltid bra bilder så det var väl inget nytt för dig att få höra;)
Jag håller på att testa en ny grej..att göra om bilder i HDR format..jag har lagt upp som jag har använt som test:) det är mina egna bilder förstås..gå gärna in och skriv vad du tycker:)
Detta var faktiskt jätte roligt....efter att ha använt några svordomar ett par timmer förstås:)

AnnaKK sa...

Ha-Ha!

Ja, det är väl klart att man får kalla kommunens planteringar för sina! Bara man inte också bär med sej dem hem, kanske...? <:-)

Smällebär växer det vid vår soptunna - rena rama ogräset, fast nu är de vackra med bären på. :-)

Svininfluensan är jag så trött på nu så det känns som om det vore lika bra att åka på den nu dirket genast, så man iallafall hade den saken avklarad för egen del sen... :-/

Klart man inte ska skämta bort en sådan sjukdom, men man ska sannerligen inte överdriva den heller - och det är vad massmedia gör nu, tycker jag.

Inanna sa...

Japp den satt på mitt knä :p gräshoppan allså :p inte ville den kliva av heller! buttande och buttade på den med fingret men den satt envist kvar! :)

soffie sa...

å va fina bilder å ikväll kändes det verkligen som höst,BLÄ!
Må gott

mammakero sa...

Som maräng eller sommaräng! HAHAHA!! Det var fyndigt av dej!
Skydda sej mot svininfluensa eller graviditet, ja det var ju frågan...
*ler*
Vilken blomsterprakt! Tänk att ha ett sådant staket! Praktfullt!
Jättefina bilder!

Anonym sa...

Hahaha, graviditet tror jag, svinisen får man nog om man är mottaglig, om man inte vaccinerar sig, eller var det streiliserar.
The mutist