13 september 2009

Lite till då...


Nu mognar alla tomater på en gång! Och jag som inte ens gillar tomater...men sambon ska få: tomatsalsa, tomatsallad och tomat...ööh...gryta!

Små rosenkindade rackare är det...
Detta är en tomatpaprika! Eller var det paprikatomat...? Nåja, det är en paprikasort iaf som också växer fort nu på höstkanten. Det gillar jag! Paprika alltså, inte att det växer fort på höstkanten...
Ett särdeles gott vin...Rioja slår ut alla andra tycker jag. Mmm....kan drickas som godis...fast ost och kex till är inte så dumt det heller. Sen är man redo för en djupdykning i livets underliga vägar. Vadan och varthän och allt det där (som Viktor Rydbergs Tomten undrade...)

Ett fruktansvärt blåstick i bilden...men texten säger allt! Jag valde den när vi vann en quiz och fick varsitt glas med valfri text. På sambons står det: Till kvinnor och sång. :D

5 kommentarer:

Mimmi sa...

tomater..det är inte heller en av mina favoriter kan jag tala om:D
Vin .. nja..det får jag bara ont i huvud av:)
men paprika..det är gott det:)
kram

mammakero sa...

Jag älskar tomater! I alla färger! Till det mesta jag äter! Hemodlade tomater smakar så mycket mer än köpes...
Rioja vinerna är världens bästa rödviner! Det finns inte en sort från Rioja, som jag smakat, som är dålig! Synd - eller rent av tur, att de inte finns i boxvariant... Då skulle jag lätt kunna bli en sån där 40+ kvinna som pimplar lådvin...

Yvonne sa...

Jag har kollat upp Rioja, om det fanns på låda. Och som du säger, är det nog tur att det inte gör det...men de får inte lagra det så, tydligen. :-)

soffie sa...

va roligt med egenodlade tomater,det är inte heller min favorit men det brukar va ganska goda de man har odlat själv,
Go måndag

Anonym sa...

Mmmmm, så gott. Med vinet OCH de hemodlade tomaterna. Var på Bondens marknad och köpte små, små röda och gula och DE var som godis. Vinet är ju nästan tomater i förädlad form, fast druvor då. Hahahahaha!
Kram --- yvonne