20 september 2009

Lördag i september


Tidig morgon. Solen smyger sakta fram bakom huset.

Blommorna är daggvåta och morgontrötta.
Daggen hänger i gräset. Och en liten droppe har till och med en ännu mindre droppe hängandes på sig!

Små vippor som har samlat dagg under natten.
Ett glas rött och grillad lax får avsluta kvällen. Solen går ner redan vid halv åttatiden och om en dryg månad, den 25 oktober är det dags att ställa tillbaka klockan. Då blir det ännu mörkare på kvällen..(eller det blir det ju egentligen inte...det är en illusion vi skapar när vi flyttar runt klockan så här...)

8 kommentarer:

mammakero sa...

Helt underbara bilder!
Häftigt med droppen på droppen....!
Gott med grillad lax!

Anonym sa...

Mums - om dina bilder ginge att äta - den godaste av rätter - men så blodtörstig är jag inte att jag skulle ge mig ut efter dina vackra smådjur och blommor

soffie sa...

wow den droppbilden,
va bra bil
Ha en underbar kväll

Mimmi sa...

helt underbara bilder:)
och den med droppen var ju kanon .. hm . alla var kanon ju ..men att gå upp så tidligt för att få så vackra bilder..det gör jag inte:)
tack för hjälpen ..nu vet jag vad det kryp heter:)
kram

AnnaKK sa...

Hejsan!

Ja, det är helt underbara fotoförhållanden om morgnarna nu! Antingen trevligt motljus eller också spännande dimmor... Och inte helt osannolikt att man ser vilda djur också! Jag trampade nästan på en harunge när jag kom till jobbet vid 6-tiden i morse. Den satt under trappan, men for ut när jag kom. Var inte särskilt rädd, utan stannade ett tiotal meter bort. Och vem har alltid (nästan alltid iallafall!) kompaktkameran i handväskan??? ;-) (Men jag är inte säker på att det blev så bra foton, men om så visar jag väl dem i bloggen framöver).

Ha en fin dag! :-)

Äla sa...

Hej Yvonne,

Fina bailder som tål att tittas på flera gånger.
Vilket objektiv har du när du kommer så nära. Eller använder du kanske en mellanring?

Ha det....
EvaLena Heinered i Portila
www.heinered.blogg.se

Mimmi sa...

Hej
Tänker på dig idag och hoppas att allt går bra för er..vilket kan vara svårt en dag som denna
KRAM

soffie sa...

ha en underbar ny vecka,
kram