25 september 2009

Mossa, mossa på er...


Ja...jag visste väl det, att kossor vet bäst!

Har Pytteälgen tappat sina horn?


Ser ni mig?

Mossa, mossa på er alla människobarn..kommer ni ihåg Nicke Lilltroll, ni som är tillräckligt gamla ;) Han var ju helt underbar att lyssna till på radion när han berättade om sina äventyr i skogen med farfar och alla de andra trollen. Det var innan Bolibompa och Disneydags och allt. *Suck* Nostalgitripp de lux...
Det är härligt att kunna bo så här nära naturen och ändå ha relativt nära (3,8 km) till centrum. (City kanske det heter nuförtiden) Grusvägar och kossor och...så bygger dom också. En massa dyra hus på Zakrisdalsudden. Fast det har blivit en fin cykelväg dit. Och än så länge är det lugnt och sköööönt där på kvällarna...

3 kommentarer:

Ett glas för mycket sa...

Mossa Moss på dig!

Ja, gräset är grönare på andra sidan........imorgon väntar bokmässan där min bok Ett glas för mycket och innehållande dina teckningar ska beskådas av många primater men inga kor tror jag...
www.faunsbokforlag.se har sin monter där och boken likaså!
Tänk om Ett glas för mycket tar slut.............vilket öde.
Jag ska senare mingla runt med ett glas utan lömskt innehåll, d.v.s. sockerdricka, ska ju köra.

E.Nilsson sa...

Kolla Faun bokförlag......
www.faunbokforlag.se för uppdatering!

Ulla sa...

Godmorgon! Vilken fantastiska och roliga bilder du visar. Du har öga för de små detaljerna. Idag ska jag koncentrera mig på hösten. Hostan tänker jag bort. Ha en skön lördag!