24 september 2009

Blås, vind, blås!


Sommaren är inte slut än...men det blåser så löven fladdrar. Jag väntar på en vindstilla dag så man kan fota nåt som inte rör sig hela tiden...

Denna lilla varelse hittade jag nedanför ett kastanjeträd! Jag tror den skrek på hjälp...fast svagt. Bilden är oredigerad, inga prickar pålagda eller så. Bara "Aaahg-et" inlagt. :)

Med risk för livet stod jag böjd under trädet och kollade på kastanjerna, de befann sig i så olika stadier. En del satt kvar uppe i träden och hoppade ner och siktade på mitt huvud. Lyckligtvis så missade dom. Det hade nog gjort rätt ont...

Dom ser ju riktigt illvilliga ut! ÄR det verkligen bara kastanjer eller är det kameleonter eller utomjordingar som gömmer sig häruppe? Hmm...


Magnoliorna har vackra frukter nu. De ser ut som fikon, men jag vet inte om de går att äta. Jag ska nog inte prova...

På min balkong bor det några små spindlar, de vet nog att de får vara ifred för det mesta, det är bara när jag vill prova kameran lite som de får passa sig...

6 kommentarer:

Mimmi sa...

ha ha. du är för härlig du:D
Men vilka bilder alltså och jag håller fullständig med dig om de olika beskrivningar ..och visst undra man om det inte kan vara en liten utomjording när man ser på din bild:) och den stackarn som ligger där och skriker på hjälp...jisses alltså vilken bild:)
kram

soffie sa...

hua vilket monster du har på balkongen!*ryser*
men å vilka superbra bilder,
ha en myskväll

Ingmarie sa...

Helt fantastiska bilder...som vanligt!
Bilden på kastanjen var hur kul som helst!

Ha det!

Inanna sa...

*skrattar* vilka härliga bilder på kastanjerna! :) ja nu blåser det verkligen ute. man får vara med om man skall lyckas ta kort på något dom få sekunderna vinden mojnar lite :)

Mimmi sa...

Hej:)
Ja du har så rätt:) jag hade kameran på bro räcket:D
Jag har ett minne av den tavla jag:) jag trodde först att det var en som du hade fotat .men det var ju en som du hade målat själv..så bra hade du gjort den tavlan. jag var mäkte imponerat av den:)
kram

mammakero sa...

HAHAHAHAHA!!!! Din lilla "skriket" var ju det härligaste jag sett!!!Helt underbar! Jag håller med om att kastanjerna ser lite illvilliga ut, din bild var klockren! Inte nog med att de ser illvilliga ut, de är inte skönt att bli bombaderad av spikhuvudena!