23 september 2009

Vänner! <3


Visst är det så! Denna fick jag av E, vi har känt varandra i 45 år och inte tröttnat på varandra än! (eller huuuur?). Något annat som jag är tacksam för är alla nya bloggvänner jag har fått, en del har jag träffat ivl (i verkliga livet) och andra känner jag bara genom "bloggingrundorna". Men ni ska ha en stor eloge för alla varma tankar jag har fått. Jag brukar ju oftast ha med lite roliga/vackra bilder och kuliga texter, men ibland tränger livet sig på med annat, och man kan inte bara vara rolig jämt, även om jag fortfarande har mitt goda humör kvar.

Jag har skrivit väldigt lite om böcker på den senaste tiden. Jag läser fortfarande en hel del, just nu ska jag börja på Mats Strandbergs Halva liv. Det ska bli spännande! Jag läser hans blogg och han är just nu gästbloggare på Bokcirklar

Det bästa med hösten är att man kan tända en massa ljus och gotta ner sig i soffan med en bra bok och ett glas Rioja (mycket antioxidanter i rödvin!!)

Min favoritmat: Chicken korma på Tandoori här i Karlstad. Mycket mat och mycket sås, det blev ju över också så jag fick med mig en doggybag hem :-)

Ska gå ut i höstfärgerna nån bra dag (när det slutat blåsa så förb....)

5 kommentarer:

Ingmarie sa...

Bobadodda...är det rövarspråk?
Har bestämt för mig att mina föräldrar sa så när det skulle badas...o det fullkomligt älskade jag!(i tid o otid)
En härlig blogg du har som jag nu ska kolla vidare...

Kran o ha det så gött i värmlandskogera!

soffie sa...

å va mysigt det ser ut,
du har även gjort höstfint i bloggen ser jag jättefint,
Där har jag aldrig ätit var ligger den restaurangen?
kram

mammakero sa...

Fin gåva av vännen! Precis så är det, som det var skrivet på.
Rioja vin, det godaste röd vin jag vet, var det faktiskt länge sedan jag drack. Konstigt hur det kan bli. De senaste gångerna har vi haft dille på Sydafrikanskt...
Grytan på bilden fick mej och tänka på ostfondue, vilket oxå var väldigt länge sedan jag åt.

Mimmi sa...

Hej
det var en väldig fin gåva och en som talade till en:)
det var riktiga mysiga bilder du har lagt upp ..rena höst myset ju;)
Ja det var väldigt blåsigt idag så det blev ingen lång promenad och med mina mått inga bilder.. jag brukar ju ta cirka 300 idag blev det 20 ..så det var lite skillnad:)
KRAM

bjorne sa...

Det är nog det enda som är lite mysigt med denna årstid,tycker det är urk jag,