17 september 2009

Dikesrunda igen...

Kungsljus...mäktig spira i diket. Och enväldig härskare över dikesrenen. Det fanns bara detta exemplar så vitt jag såg.


Men den här hann inte undan!
Och inte den här lilla rackaren heller, som gottar sig i sol(rosens) sken.
Här har jag fått två flu...nej, humlor i en smäll.
Randig snäcka. Så vacker. Undrar om de själva vet hur de ser ut? Förmodligen inte...
Tur att de här inte är större än vad de är...Ganska läskiga med sina röda...ögon? Antenner? Öron? Hmmm, får kolla på Mittinaturen i kväll, ska visst handla om skalbaggar...
Räkna snäckorna! Gamla lupiner är populära samlingsplatser inför flytten mot sydligare nejder! Eller? Om de skulle flytta söderut så kommer de nog inte längre än till...Hammarö innan vintern är slut. Och då får de vända igen :)

1 kommentar:

Mimmi sa...

ha ha.. ja det är inte lätt att vara humla när du är på gång:)
Som vanligt ..fina bilder förstås:)
jag skulle bli väldig förvånad om de visste hur de såg ut själva;)
kram
Ps AnnaKK har lurat mig att lägga in bilder på Flickr:) så då passade jag på att göra en slide show också:)