22 september 2009

Systra mi...


Så vackert...det kunde bli. Fast aldrig mer vill jag höra orgelmusik. Att tända ljus och ställa i en skål var ett mycket bra alternativ till blommor. Och det blev så vackert...Små lappar att skriva en hälsning på som sedan eldades upp i spisen kändes också bra. Vad jag skrev vet endast vinden...och jag.

Till min syster

När jag klev ombord på tåget
satt min syster och vänta på mig.
Hon log och var snäll och gullig
fast jag var en liten tjej.

Hon hade klivit på tåget
vid en tidigare station.
Nu följdes vi åt på resan
mot en okänd destination.

Så fortsatte vi på färden,
medan tåget tuffade på.
Ibland var det strålande solsken
ibland var himmelen grå.

Vi skratta och grät tillsammans
genom livet med allt vad det gav,
men så blev hon trött och tankfull
och sa: sitt du kvar, jag går av.

Nu sitter jag här och tänker
på allt som vi sett på vår färd
På allting som var
och allt som finns kvar
i denna märkliga värld.

9 kommentarer:

Mimmi sa...

En sån underbar dikt.
Jag har tänkt på dig och vet lite grann om vad du går igenom.
Så vackert skrivit .man känner allt via din text
KRAM

mammakero sa...

Vacker dikt, vackert med ljusen och att elda upp sin hälsning. Kram!

Amanda sa...

Så svårt och så fint. Tänker på dig.

Hoppfull sa...

Ja,nu flyger hon lätt i det blå
och skådar oss små..........
när vi tuffar på till nästa stop
och sjunger med hopp - Må detta vara en enkel resa för vem vill åka i retur när något större väntar och ligger på lur!

mammakero sa...

Tja, det vore väldigt besvärligt att hålla reda på vem som vill ha vad i reklamväg... ICA har slutat skicka ut reklamen med oss, utan de har en hög reklam i butiken i stället. IKEA katalogerna kan man beställa via data från IKEA, så det går ju att sätta upp en EJ REKLAM TACK skylt...

Pialotta sa...

Nu har hon åkt din älskade syster till sitt lyckoland och visst kommer tankarna.. så vackert med ljusen och dina fina ord:-)

AnnaKK sa...

Ja, det sorgliga och svåra ska göras så vackert som möjligt - så fint med ljusen och hälsningslapparna!

Kramar till dej!!!

bjorne sa...

Vacker dikt och sorligt är det när det händer,men livet måste gå vidare och en dag träffar man alla man vill igen tror jag,kram.

Malin sa...

Tack för din hälsning. Det var omtänksamt. Begravningen verkar ha blivit ett fint och vackert avsked. Kan inte låta bli att fängslas av dina vackra bilder - vilken fin blogg!

All styrka och kraft till dig och dina nära!