30 september 2009

Röjskiva?


Idag blir det röjröj. Alltså röja i en lägenhet. Det är mycket som ska fixas, slängas (läs ge till second hand) och tas tillvara på. Men man fastnar så lätt i gamla minnen när man hittar något som slungar en tillbaka till förr i tiden. Och så är det källaren kvar...där har folk oftast massor med gamla saker "som kanske behövs nån gång". Hm...borde röja i min egen källare snart också. Att flytta ibland är bra, för då röjer man ordentligt.
För övrigt anser jag att vintern borde rasa ut snart och det blir vår igen. Brrr....

3 kommentarer:

Pialotta sa...

Röja kan va hur kul som helst.. bra på många sätt, bara man inte röjer bort för mycket som man sedan ångrar..
Min son och hans tjej ska flytta snart och då blir det röj i två lägenheter, vilket är mindre kul;-)
ha de fint i din röjning:-)

Vän sa...

Förstår din vånda och dina tillbakablickar i ett liv som varit.
Du har rätt, att röja med jämna mellanrum vore gott för alla.
Röj och fixa i lagom takt allt har sin tid.

Mimmi sa...

hej .. då har du fullt upp ser jag.
jag vill bara ge dig min nya adress som jag skall ha bloggen på sen
http://mimmisfotosida.nu/
kram