06 september 2013

Blommor och mat.

Än så är det sommarvärme! Flera grader över 20 idag och härligt på balkongen! 

Hm..vad är detta? En insekt eller?

Mina fuchsior är verkligen på topp nu! Men sen får de slängas, uhu..men jag kan ta fröer och prova att så nästa år. Det är ju bara..hm...fyra månader kvar tills jag kan göra det. Eller fem kanske..

Humlorna hänger kvar också! Här har jag använt 18-200 objektivet och försökt fånga humlan....men det är inte lätt! 

Nu ska jag snart äta "pulled pork"! Jag har haft en gryta i ugnen i sex timmar, haha! Spännande värre! Det är ju så populärt med den rätten nu, och det finns en massa olika recept. Jag la bara på lite hackad lök och vitlök och salt och spiskummin, paprika och lite ketchup. Och lite socker. Det här blir spännande! 

4 kommentarer:

soffie sa...

du är otroligt bra på att fota jättefina bilder, du kanske kan prova t en fin bild på Nellie:) kramen vi ses i morrn

mammakero sa...

Härlig insekt!! Hahahaha!!! Gillar verkligen att sommaren inte är helt över än!

♥ Carina ♥ sa...

Jag har aldrig haft fuchsior men jag måste nog testa nästa år. Jag har en vän som har dom i sina amplar och dom är så fina!
Kram och fortsatt trevlig helg!

Lambergsfrua sa...

Jag tycker att du lyckas med alla dina bilder framför allt humlebilderna. Vet inte riktigt hur den optimala humlebilden skulle se ut. Du har fixat den flera gånger om.
Varm kram,
Lambergsfrua