14 september 2013

Kinapuffar?

Kinesisk festival i stan var det ju idag! Och jag var ju där, jag lovade ju! (Allt är fotat med nya Canon)

Det var Karlstads Universitetet som anordnade den här festivalen, det var föreläsningar och filmvisningar. Och så var det lite annat också...

Som till exempel pandor! Fast här har en tappat huvvet, haha! 

Sen blev det kinesisk dans och uppvisning av fina dräkter: 





En svärdsdansare! Då gäller det att ha tungan i rätt mun tungan rätt i mun! 

Sen kom pandorna (nu med huvudena på!) upp på scenen med en banderoll som det stod nånting om festivalen på...

Hur man skriver kinesiska tecken kunde man också titta på: 


Och här kommer nästa dans, det är en slags kinesisk opera, där de dansande bär masker som de sedan byter otroligt snabbt och skickligt! (Face changing kan man googla på om man vill veta mera)




Här är de båda dansarna utan masker..

Och med: 

Andra levande varelser i parken: 

Jag är tankeläsare! 

Sen blev det en välförtjänt latte med Mimmi

10 kommentarer:

Gunnar sa...

Där var vi också idag. Men vi la mest tid på utställningen i Värmlands museum som var fantastiskt intresseant.

Unknown sa...

Karlstad ble rett så fargerik med kinesisk festival. Mange flotte kostymer!

Takk for hilsen på bloggen min. Om du aldri har vært på Mallorca, må du prøve. Men reis ikke til en typisk turistort som Alcudia eller de ved Palma. Jeg anbefaler nordvestkysten og du vet at Soller er i mitt hjerte!

God helg til deg!

mammakero sa...

Vilka underbara bilder! Tack för att jag fick följa med och kolla på den kinesiska uppvisningarna!

Mimmi sa...

Du fick ju bättre bilder än vad jag fick ser jag :)
Det var häftigt att titta på och helt otroligt så snabba de var på att byta masker:)
Ja nog behövde vi en latte sen efter allt detta :)
kramizz:)

Soffie sa...

Jaha det var därför jag å Nellie såg pandor på stan idag, fina bilder å vilken kul grej att gå å kolla på..

AnnaKK sa...

Det var ett annorlunda tema för en festival - kul!!! Skulle väl förmodligen aldrig kunna hända här ute på bonnalandet... <:-) Fast jag är väldigt nöjd med att Älmhult hade sin så kallade "Familjefestival" häromhelgen. Hade turen att få en goodiebag när jag jag gick förbi en glasögonaffär då. En rabattkupong (25% på ett par kompletta glasögn) som låg i den är främsta anledningen till att jag ansåg mej ha råd att byta brillor nu! :-D

Jättekul att se dina Canon-foton i både detta och nedanstående inlägg! Du är inte direkt missnöjd med den väl!? :-D

söderkisa sa...

Vilken kul dag!
Härliga foton och avslut med Latte satt väl gott!?

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Ditte !

Inte går de väl i den där klädseln till vardags.Nä, det var ju festival-
Min lillasyster har en son som bor i Shanghai nyss fått en son. Mamman är svenska.Han bor och jobbar där sedan rätt många år nu- Den yngste bor i London och är engelsk advokat, den äldste har flyttat hem till Sverige efter minst sex år i Chicago.
Tänk så lustigt båda mina systrar fick vardera tre grabbar och jag då, en dotter.Man kan inte få allt.Mobbande barn har jag massor av.

Tack för fina bilder.

Kram Mi


Nonne sa...

Härliga bilder! Vilket trevligt färgstarkt inslag i den svenska grå tristessen. Karlstad verkar var den del av Swedala där det händer grejer minsann.

Fröken M sa...

Va spännande ! Synd att vi missade det !!
Detsamma får jag säga ! Men nu vet du att jag faktiskt ÄR ute och springer titt som tätt ;)
Kram och tack så hemskt mycket för äggen !!